شناسه خبر : 89546
تاریخ انتشار : 1400/12/02 13:20
گنبد آهنین؛ مرکاوایی دیگر!

نورنیوز بررسی کرد؛

گنبد آهنین؛ مرکاوایی دیگر!

ضعف مشهود و مفرط رژیم غاصب صهیونیستی در رهگیری پهپاد مقاومت با وجود ادعاهای فراوان در خصوص توانمندی گنبد اهنین نشان داد که ادعاهایی چون حمله پهپادی به سایت‌های نظامی داخل ایران نیز دروغی بیش نیست.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: چند روز پیش پس از آنکه عملیات شناسایی 45 دقیقه‌ای پهپاد «حسان» متعلق به حزب‌الله لبنان بر فراز سرزمین‌های اشغالی با موفقیت انجام شد، افکار عمومی منطقه و جهان به این جمع‌بندی رسید که دروغ بزرگ «گنبد آهنین» هم در کنار افسانه شکست‌ناپذیری «مرکاوا» به تاریخ پیوسته است.

ماجرا از این قرار بود که یک پهپاد کوچک شناسایی که ساخت آن تنها چند صد دلار هزینه دارد، به حریم هوایی فلسطین اشغالی نفوذ کرد و هواپیماهای جنگی و بالگردهای ساخت آمریکا و همچنین سامانه گنبد آهنین که میلیون‌ها دلار هزینه در بر داشته‌اند، موفق به رهگیری آن نشدند.

این موفقیت راهبردی حزب‌الله لبنان آن هم در اوج فشارها و تحریم‌های دولت‌های غربی شوک روانی بالایی در میان شهرک‌نشینان صهیونیست و مقامات تل‌آویو ایجاد کرد و بیش از پیش آنان را به این نقطه رساند که افسانه نفوذناپذیری دیگر جایی برای ادعا ندارد.

عملیات موفق حزب‌الله در حالی رقم خورد که مقامات صهیونیست و شهروندان سرزمین‌های اشغالی هنوز از شوک حملات مستمر سایبری، نفوذ به اندرونی مقامات نظامی و امنیتی و ناتوانی در مواجهه با توانمندی تهاجمی نیروهای مقاومت فلسطینی خارج نشده‌اند.

رژیم صهیونیستی که طی سالیان گذشته همواره سعی کرده با تبلیغات دروغ رسانه‌ای همچنان خود را قدرت برتر نظامی-امنیتی در منطقه و بلکه جهان معرفی کند، البته ساعاتی پس از آنکه حزب‌الله لبنان مسئولیت اعزام این پهپاد به آسمان سرزمین‌های را پذیرفت، دو جنگنده‌ را با ارتفاع کم راهی آسمان بیروت کردند تا به نوعی از زیر بار این شکست فرار کنند.

وزارت جنگ دولت بی‌تجربه «نفتالی بنت» نیز مدعی شد که یک موشک هدایت‌شونده به سوی این پهپاد شلیک کرده تا شاید بتواند گزاره عدم شناسایی پهپاد را از ذهن افکار عمومی خود پاک کند.

این عملیات پهپادی با ارتقاء تراز راهبردی توان تهاجمی حزب‌الله، ضمن آنکه تحقیر مضاعف صهیونیست‌ها را به دنبال داشت، خط بطلانی بر دروغ‌پردازی‌های آنان در توانمندی دفاعی و نظامی بود و نشان داد که این رژیم تنها با اتکاء به بزرگ‌نمایی خود در فضای رسانه‌ای و روانی سعی در تمدید بقاء حیات نحس خود دارد لکن حقیقت ماجرا چیز دیگری است.

ضعف مشهود و مفرط رژیم غاصب صهیونیستی در رهگیری پهپاد مقاومت با وجود ادعاهای فراوان در خصوص توانمندی گنبد اهنین نشان داد که ادعاهایی چون حمله پهپادی به سایت‌های نظامی داخل ایران نیز دروغی بیش نیست و حتی ادعای آنان درباره حمله پهپادی به مقر سپاه در کرمانشاه را به شدت زیر سوال برد و رسانه‌های خودشان را به واکنش واداشت.

از سویی؛ چنانچه بررسی موضوعات داغ مورد بحث در شبکه‌های اجتماعی عبری زبان نشان می‌دهد، سطح اعتماد شهروندان سرزمین‌های اشغالی به شدت نسبت به ناتوانی و دروغ‌پردازی‌های خیالی دولتمردان اسرائیلی پایین آمده و دولت بنت را در آستانه سقوط قرار داده است.

به هر شکل؛ باید منتظر بود و دید که آیا برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس که برای خریدن سامانه گنبد آهنین در ازای میلیاردها دلار با یکدیگر مسابقه می‌دهند و تصور می‌کنند که این سامانه از آنها محافظت خواهد کرد، همچنان حاضر به انجام چنین حماقتی هستند یا خیر؟.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی