شناسه خبر : 89528
تاریخ انتشار : 1400/12/02 11:08
سفر رئیس جمهور؛ گامی در جهت فعال شدن ارتباط با کشورهای منطقه

سفر رئیس جمهور؛ گامی در جهت فعال شدن ارتباط با کشورهای منطقه

رئیس جمهور پیش از عزیمت به قطر، گفت: سفر به قطر گامی در جهت فعال شدن ارتباط با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس است.

نورنیوزـگروه سیاست: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه (2اسفند) پیش از عزیمت به قطر در تشریح جزئیات این سفر، اظهار داشت: سفر به قطر به دعوت امیر این کشور جناب آقای تمیم بن حمد انجام می گیرد و این سفر دو هدف را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: در این سفر قصد داریم روابط دو جانبه ایران با کشور دوست، برادر و همسایه قطر را ارتقا دهیم و همچنین در مجمع کشورهای تولید کننده و صادر کننده گاز که در قطر در حال برگزاری است شرکت کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به دیپلماسی همسایگی، گفت:این سفر را گامی در جهت فعال شدن دیپلماسی همسایگی به ویژه با کشورهای حاشیه خلیج فارس و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی می‌دانیم.

وی با اشاره به میدان مشترک گازی ایران و قطر، تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در این سفر می‌توانیم نسبت به آنها مذاکراتی انجام دهیم و گام‌هایی را برداریم، ارتباطاتی در حوزه‌های اقتصادی و انرژی بوده که بسیار قابل توجه است.

رئیسی با اشاره با همکاری با کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز، تاکید کرد: تشکیل این مجمع با ابتکار جمهوری اسلامی انجام شده است. ما از موسسین این مجمع هستیم و از کشورهای مهم صادرکننده و تولید کننده گاز به شمار می‌رویم.

وی بیان داشت: همکاری ما در این مجمع و مذاکراتی که در این حوزه صورت می‌گیرد، می‌تواند گامی در جهت همکاری‌ها با کشورهای مختلف از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

رئیسی افزود: امیدواریم در این سفر که هم به اعتبار دیدارهای دو جانبه و هم به اعتبار شرکت در مجمع عمومی است، دیدارهایی با کشورهای شرکت کننده در مجمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز داشته باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم این سفر در جهت ارتقاء روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس، اثرات مثبت و موثری را داشته باشد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی