شناسه خبر : 87604
تاریخ انتشار : 1400/11/10 16:26
ظرفیت پزشکی چقدر افزایش یافت؟

ظرفیت پزشکی چقدر افزایش یافت؟

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه افزایش 20 درصدی ظرفیت پذیرش رشته پزشکی برای مناطق محروم است،گفت: این افزایش ظرفیت از کنکور 1401 آغاز و به مدت 4 سال اعمال می‌شود. براین اساس امسال میزان پذیرش در این رشته با افزایش هزار و 600 نفری، از هشت هزار نفر به 9 هزار و 600 نفر می‌رسد.

نورنیوزـگروه جامعه: عبدالرسول پورعباس روز یکشنبه در توضیحات بیشتر در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی اظهار داشت: امسال با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۰ درصد افزایش ظرفیت در رشته پزشکی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: این افزایش ظرفیت برای مناطق محروم طراحی شده است و تا ۴ سال پس از آن هم سالانه ۲۰ درصد افزایش ظرفیت پزشکی خواهیم داشت.

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور عنوان کرد: این افزایش ۲۰ درصدی، بزرگترین تغییری است که در جهت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی ایجاد شده است که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار داریم امسال هزار و ۶۰۰ نفر نسبت به سال گذشته در رشته پزشکی بیشتر پذیرفته شوند.

پورعباس خاطرنشان کرد: همچنین این ظرفیت هر ساله ۲۰ درصد افزایش می یابد و در نهایت تا حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش ظرفیت در رشته پزشکی خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، نام‌نویسی داوطلبان شرکت در آزمون سراسری ورود به موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ از امروز یکشنبه (دهم بهمن) آغاز شد. نام‌نویسی از متقاضیان تا ۱۷ بهمن ماه ادامه دارد.

ثبت نام برای شرکت در کنکور ۱۴۰۱ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org انجام و این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه هشتم تا ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

دفترچه راهنما به همراه اطلاعیه تکمیلی ثبت‌نام در این آزمون از امروز و همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس است. 

آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در تیرماه سال آینده برگزار می‌شود. نتایج اولیه به همراه انتخاب رشته در مردادماه اعلام خواهد شد و نتایج نهایی آزمون در هفته سوم شهریور ماه تا قبل از مهرماه اعلام می‌شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی