شناسه خبر : 87429
تاریخ انتشار : 1400/11/06 12:51
ادامه نگرانی رژیم صهیونیستی از پیشرفت مذاکرات وین

ادامه نگرانی رژیم صهیونیستی از پیشرفت مذاکرات وین

رئیس کنست رژیم اشغالگر قدس که به بهانه سالروز هولوکاست به آلمان سفر کرده، بخش قابل توجهی از گفت و گوهایش با مقامات برلین را به موضوع مذاکرات ایران و گروه 1+4 در وین اختصاص داد که حاکی از نگرانی شدید این رژیم اشغالگر از روند رو به جلوی این مذاکرات است.

نورنیوزـگروه سیاست: روزنامه صهیونیستی «آروتز شِوا» امروز در تارنمای خود خبر داد که رئیس کنست رژیم اسرائیل به مناسبت هلوکاست دیروز (۵ بهمن) به برلین سفر کرد و با مقام های کشور میزبان از جمله باربل باس (Bärbel Bas) همتای آلمانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

این مقام اسرائیلی در کمیته روابط خارجی بوندستاگ نیز سخنرانی کرد و به نگرانی های تل آویو از مقاصد هسته ای ایران پرداخت.

میکی لوی (Mickey Levy) با تکرار ادعاهای مقام های رژیم صهیونیستی، ایران را تهدیدی علیه اسرائیل، خاورمیانه، اروپا و جهان معرفی کرد و حمایت آن از دولت سوریه را موجب "بی ثباتی خسارت بار خاورمیانه" دانست.

همزمان با دور هشتم مذاکرات رفع تحریم های وین و درحالی که مذاکره کنندگان در گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها در وین سرگرم تدوین متون پایانی بوده و احتمال شکل‌گیری توافق نهایی همچنان وجود دارد، لوی با تکرار ادعای واهی مبنی بر اینکه ایران به دنبال دستیابی به توانمندی هسته ای در حوزه نظامی است، به قدرتهای جهانی حاضر در مذاکرات توصیه کرد تا "از اهداف ایران آگاه باشند و در دام امضاء توافق فاقد سازوکار نظارتی موثر نیفتند."

با وجود دست و پا زدن های رژیم صهیونیستی برای منحرف کردن مسیر مذاکرات وین، این گفت و گوها در مسیر رو به جلو جریان دارد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و مذاکره‌کنندگان این روزها سرگرم تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند.

راستی آزمایی لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین‌هایی که ایران بر آن تاکید دارد، دو موضوع مهم در روند مذاکرات وین است. گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده، اما رسیدن به یک توافق خوب به تصمیمات خاص سیاسی واشنگتن درباره مسائل باقی‌مانده و رفع تحریم‌ها، بستگی دارد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی