شناسه خبر : 84214
تاریخ انتشار : 1400/09/29 17:20
قصد آمریکا برای تزریق یک مُسکِن روانی به عربستان!

اختصاصی «نورنیوز»؛

قصد آمریکا برای تزریق یک مُسکِن روانی به عربستان!

از منظر راهبردی، قصد پنتاگون برای استقرار سه سامانه جدید پاتریوت در عربستان، در حد یک مُسکِن موقت، با ارزش صرفا روانی بوده و نه تنها ارزش آفندی ندارد بلکه اطمینان پدافندی نیز ایجاد نخواهد کرد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: بنابر اعلام برخی منابع، در پی درز اخباری مبنی بر بهینه‌سازی سلاح‌های پیشرفته توسط انصارالله یمن و اعلان استیصال ریاض در تامین امنیت مراکز حیاتی و نفتی خود و امنیت آمریکائیان مقیم، دولت بایدن با تغییر رویکرد خروج نظامیان خود از منطقه قصد دارد مجددا سه سامانه پدافندی پاتریوت را در عربستان مستقر کند.

یک منبع آگاه با اشاره به این خبر به «نورنیوز» گفت: از منظر راهبردی، اقدام پنتاگون در حد یک مُسکِن موقت، با ارزش صرفا روانی بوده و با توجه به سابقه استقرار این سامانه‌ها و اثبات ناکارآمدی آنها، این کار نه تنها ارزش آفندی ندارد بلکه اطمینان پدافندی نیز ایجاد نخواهد کرد.

برخی کارشناسان نظامی معتقدند بکارگیری این سلاح‌های بهینه شده توسط یمنی‌ها، می‌تواند بار دیگر معادله و توازن نظامی را بر هم زده و توان بازدارندگی دفاعی عربستان را به شدت به نفع دولت صنعا تغییر دهد.

بر این اساس؛ به نظر می‌رسد بهتر باشد سعودی‌ها که اینک واقعیت شکست راهبرد خود در یمن را پذیرفته‌اند، هرچه زودتر پایان عملیات نظامی خود در این کشور را به طور رسمی اعلام کرده و سریع‌تر خود را از این گرداب خودساخته رها سازند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی