شناسه خبر : 82988
تاریخ انتشار : 1400/09/23 16:40
در یک سال گذشته 18 میلیون و 960 هزار تلفن همراه وارد کشور شد

در یک سال گذشته 18 میلیون و 960 هزار تلفن همراه وارد کشور شد

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه گفت: در 12 ماه گذشته 18 میلیون و 960 هزار دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است.

 نورنیوزـگروه اقتصاد: «محمدرضا عالیان» گفت: از این تعداد، ۱۸ میلیون و ۶۲۰ هزار دستگاه تلفن همراه فعال و وارد شبکه ارتباطی کشور شده است.

وی بیان‌داشت: در آبان‌ماه شاهد کاهش واردات تلفن همراه به میزان ۱۰۰ هزار دستگاه در مقایسه با مهرماه بودیم و مصرف نیز به میزان ۲۰۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرد؛ در مهرماه یک میلیون و ۶۹۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد شبکه ارتباطی کشور شد اما در آبان مصرف تلفن همراه به یک میلیون و ۴۹۰ دستگاه رسید.

این مقام صنفی درباره علت کاهش تقاضا برای خرید تلفن همراه گفت: کاهش فروش به کاهش تب تقاضایی برمی‌گردد که در مهرماه مصادف با آغاز سال تحصیلی شاهد آن بودیم. این کاهش تقاضا برای خرید تلفن همراه معمولا تا اواسط بهمن ادامه دارد اما پس از آن اواخر اسفند، بازار موبایل با افزایش تقاضا روبه‌رو خواهد شد.

عالیان تصریح‌کرد: بازار تلفن همراه در شرایطی با افت تقاضا مواجه شده که در دیگر نقاط جهان به‌خاطر آغاز سال میلادی جدید، افزایش تفاضا در بازار موبایل و همه بازارها ایجاد می‌شود.

سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه خاطرنشان‌کرد: طبق اطلاعات سامانه «همتا»، همچنان سامسونگ  با ۴۸ درصد سهم بازار، در صدر قرار دارد و پس از آن شیائومی ۲۹ درصد، نوکیا ۱۲ درصد، اپل چهار درصد و هواوی با رشد یک درصدی، ۲ درصد از سهم بازار تلفن همراه را از آن خود کرده‌اند.

وی درباره سهم ارزش برندهای مختلف در بازار، افزود: بر اساس آخرین آمار، ارزش برند سامسونگ ۴۲ درصد، شیائومی ۲۷ درصد، اپل ۲۵ درصد و هواوی ۲ درصد است، همچنین برند اپل از نظر تعداد سهم کمی در بازار تلفن همراه کشور دارد اما به لحاظ دلاری چون قیمت بیشتری دارد، ارزش بازار بیشتری را از آن خود کرده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی