شناسه خبر : 81165
تاریخ انتشار : 1400/08/24 14:19
پایان عصر نفت و لزوم توجه به تنوع در سبد انرژی

پایان عصر نفت و لزوم توجه به تنوع در سبد انرژی

تحقیقات جدید حاکی از آن است که نیمی از دارایی‌های سوخت فسیلی جهان در 15 سال آینده بی‌ارزش می‌شوند.

نورنیوز-گروه اقتصاد: دولت‌ها در سراسر جهان باید برای آینده‌ای بدون نفت و گاز برنامه‌ریزی کنند تا از یک بحران اقتصادی بالقوه جلوگیری کنند.

سبد انرژی را متنوع کنیم

شرکت‌های بزرگ نفتی در با در نظر گرفتن شرایط فوق، تنوع بخشیدن به سبد انرژی خود را آغاز کرده اند، اما برخی از شرکت‌های تولید سوخت فسیلی ممکن است از انتقال انرژی جان سالم به در نبرند.

سوال اینجاست که آیا سوخت‌های فسیلی و نفت بزرگ می‌توانند در چند دهه آینده واقعاً «بی‌ارزش» شوند و این چه معنایی برای اقتصاد جهانی خواهد داشت؟

نیمی از دارایی‌های سوخت فسیلی جهان تا سال 2036 بی‌ارزش می‌شوند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اگر انتقال انرژی سبز با سرعت پیش‌بینی شده از COP26 پیش برود، نیمی از دارایی‌های سوخت فسیلی جهان تا سال 2036 بی ارزش می‌شوند.

اگر این دارایی‌ها، تمام ارزش خود را از دست بدهند، ممکن است با سقوطی روبرو شویم که از زمان بحران مالی سال 2008 تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم.  با این حال، پذیرندگان اولیه زیرساخت‌ها و فناوری‌های تجدیدپذیر می‌توانند، از اقتصاد جدید سود ببرند و از ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ایجاد صنعت انرژی جدید حمایت کنند.

 دولت‌ها باید برای یک سقوط احتمالی نفت و گاز برنامه‌ریزی کنند و اطمینان حاصل کنند که عملیات انرژی سوخت فسیلی نیازهای انرژی را در طول دوره‌گذار برآورده می‌کند، اما این عرضه بیشتر از کاهش تقاضای بین المللی نهایی نباشد.

بین 11 تا 14 تریلیون دلار ممکن است در دارایی‌های سرگردان از دست برود

پایگاه خبری «اویل پرایز» در گزارشی نوشت: با نرخ پیش‌بینی‌شده فعلی تولید، بین 11 تا 14 تریلیون دلار ممکن است، در دارایی‌های سرگردان از دست برود که اساساً می‌توانیم شاهد تجربه‌ای مشابه با کاهش تقاضای نفت در آوریل 2020 باشیم، در طول همه‌گیری کووید-19، زمانی که قیمت نفت به ارقام منفی سقوط کرد.

استثنا در این مورد، این است که با افزایش تقاضا مواجه نشویم، به این معنی که شرکت‌های نفتی و اقتصادهای متکی به بخش نفت، با مشکلات اقتصادی قابل توجهی مواجه خواهند شد.

بیل گیتس تنها یکی از صداهای معروفی است که پیش‌بینی کرده، سرمایه‌گذاری در بیگ اویل اشتباه بزرگی است، این میلیاردر فناوری در نشست آب و هوای COP26 در این ماه اظهار داشت: برخی از این غول‌ها سقوط خواهند کرد،می دانید 30 سال بعد، برخی از آن شرکت‌های نفتی ارزش بسیار کمی خواهند داشت.


نفت آرا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی