شناسه خبر : 76251
تاریخ انتشار : 1400/07/28 15:46
نگرانی اروپایی ها از بازگشایی پرونده های جنایاتشان در افریقا توسط رسانه های مستقل

نگرانی اروپایی ها از بازگشایی پرونده های جنایاتشان در افریقا توسط رسانه های مستقل

بلژیکی‌ها در پارلمان این کشور قتل لومومبا را پذیرفتند و معذرت خواهی کردند و آن‌ها گفتند در این قتل تنها نبودند اما به کشور دیگری اشاره نکردند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: رولان لومومبا، فرزند ارشد و رئیس بنیاد «پاتریس لومومبا» که در تهران به سر می‌برد، در جلسه امروز که در محل دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد گفت:پس از یک سال و انجام تحقیقاتی که در بلژیک به عمل آمد ، من و برادرم به آن کشور رفتیم.در این سفر که وزیر امور خارجه کنگو نیز همراه ما بود، بلژیکی‌ها در پارلمان این کشور قتل لومومبا را پذیرفتند و معذرت خواهی کردند و آن‌ها گفتند در این قتل تنها نبودند اما به کشور دیگری اشاره نکردند.

اما طبق اعلام کشور بلژیک بیان شد که رئیس‌جمهور آمریکا دستور این قتل را داده است و بعضی از مراحل عملیات که برای قتل پاتریس لومومبا صورت گرفته بود هم مشخص شد اما فقط در این میان به صورت مشخص بلژیک آن جنایت را به عهده گرفت ولی آمریکایی ها به صورت مستقیم دست داشتن در قتل را نپذیرفتند.

پیش از این بارها بعضی از منابع مطلع ، اعلام کرده بودند که تعدادی از عوامل دولت بلژیک با دستور دولت امریکا ، حدود شصت سال پیش نخست وزیر دولت کنگو آقای «پاتریس لومومبا» را ربودند و تیرباران کردند و جسدش را در حوضی از اسید ، حل کردند.

شایان ذکر است افریقا زمانی حیاط خلوت استعمارگران اروپایی بود و هر جنایتی که می خواستند انجام می دادند ولی پس از حضور و افشاگری های رسانه های مستقل ، پرونده های جنایت هایشان از الجزایر در شمال تا افریقای جنوبی در جنوب افریقا مورد بازخوانی قرار گرفته و این موضوع دولت های استعمارگر را به شدت خشمگین کرده است.


اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی