شناسه خبر : 75824
تاریخ انتشار : 1400/07/10 20:24
برخی از دانش آموزان امکان استفاده از آموزش مجازی را ندارند

برخی از دانش آموزان امکان استفاده از آموزش مجازی را ندارند

نشست تخصصی کارشناسی جبهۀ انقلاب اسلامی در فضای مجازی و اندیشکدۀ فضای مجازی مرکز مطالعات راهبردی ژرفا (ششمین نشست تخصصی تجربانه) با مشارکت نهادهای دانشگاهی و رسانه‌ها برگزار شد.

نورنیوز-گروه فرهنگ: نشست تخصصی کارشناسی جبهۀ انقلاب اسلامی در فضای مجازی و اندیشکدۀ فضای مجازی مرکز مطالعات راهبردی ژرفا (ششمین نشست تخصصی تجربانه) با مشارکت دانشکده‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما، دانشکدۀ رفاه، خبرگزاری‌های صداوسیما، فارس، مهر، تسنیم، مهر، میزان، آنا، نورنیوز، پایگاه خبری سدید، جهان نیوز و موسسۀ رسانه ای خبر فوری باحضور «مهدی‌زاده»، عضو هیات اندیشه ورز بسیج فرهنگیان و مدیر گروه جهادی شهید حسین پورجعفری «جهاد آموزشی در منطقه 13 تهران» برگزار شد، وی در ابتدای این نشست عنوان کرد: وقتی ما می خواستیم این گروه را تشکیل دهیم به دنبال اسامی خاصی می گشتیم، همه شهدا برای ما عزیز هستند می خواستیم کاری انجام دهیم ولی در دید نباشیم در مصاحبه ای که در یکی از شبکه های تلویزیون پس از شهادت حاج قاسم عزیز انجام شد دیدیم که دوست و همراهی دارند که هیچ وقت در دید نبودند جایی که در دفتر حاج قاسم نشسته بودند، جایی بود که می گفتند یک صندلی است و صدا می کنند فلانی بیا، در همه جاها نقش دارند اما سایه ای بیش نبودند بهترین شخص برای نام گذاری این گروه این شهید بزرگوار بودند.

تشکیل گروه های جهادی در هر محله کشور ضرورت امروز جامعه است

وی افزود:  بنده فرهنگی هستم و در بسیاری از مناطق مختلف تهران کار کرده ام از منطقه یک در نظر بگیرید تا منطقه 22 هر نقطه ای از تهران اگر بچه های جهادی نباشند؛ خواهیم دید که کاری پیش نمی رود، هر بودجه ای که دولت و مجلس قرار دهد اما ما کار جهادی می خواهیم، اگر کوچه به کوچه هم بچه های جهادی بگذاریم؛ کم است، چون مشکلات بسیار است و رفع کردن این ها زمان می خواهد و بچه های بسیجی که دنباله رو راه باشند. مثلا ما در یکی از دبیرستان ها در منطقه 13 که منطقه ای خوب در تهران است مشغول بودیم و دیدیم که در این منطقه خوب چقدر مشکلات وجود دارد بچه هایی که به دلیل شرایط کرونا نمی توانند درس بخوانند وسایل ارتباطی ندارند، یا به دلیل همین شرایط کرونا پدر و مادر بیکار شده اند این ها باید خرج زندگی را در بیاورند اگر می خواهیم کاری از پیش ببریم و دنباله راه شهدا و امام زمان باشیم واقعا باید گروه های جهادی را میلیون، میلیون تشکیل دهیم، در همه جا، در بحث بیماری، آموزش، خرید جهیزیه و... با کار جهادی امکان پذیر است، در مسئله اهواز اگر کار جهادی نبود کاری پیش نمی رفت، در سیستان و بلوچستان هم همینطور بود.

منطقه 13 یکی از مناطق خوب تهران از لحاظ آموزشی است

مدیر گروه جهادی شهید پورجعفری در ادامه گفت:  منطقه 13 یکی از مناطق خوب تهران از لحاظ آموزشی است در بافت مرکزی تهران قرار گرفته ایم زمانی که بنده مدیریت دبیرستان امام خمینی را به عهده گرفتم چون زمانی که معلم بودم فقط با دانش آموزان کلاس خودم در ارتباط بودم وقتی مدیریت را بر عهده گرفتم و بحث جهادی پیش آمد با باطن  دانش آموزان عجین تر شدم و دیدم که تا چه حد مشکلات زیادی در بحث معیشتی، آموزشی و... وجود دارد، حتی دانش آموزی در سال سوم دبستان در منطقه 13 بود که 5 سالی بود که پدرش رفته بود و این دانش آموز یکی از دانش آموزان خوب بود در حمام زندگی می کردند در حمامی که قدمت 120 ساله دارد در اطرافش معتادان جمع شده بودند این ها پشت در را آهن می انداختند که کسی داخل نیاید؛ او در آنجا درس می خواند و یکی از دانش آموزان ممتاز هم بود.

دانش آموزی در منطقه 13 که در حمام زندگی می کرد

عضو هیأت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان تصریح کرد: زمانی که این بحث به میان آمد خوشبختانه چون گروه جهادی ما حول آموزش و پرورش منطقه 13 موازی و با هماهنگی  هم تشکیل شد ما با حاج آقای حسینی این موضوع را در میان گذاشتیم ایشان هم مثل همیشه خوب استقبال کردند که جا دارد از ایشان تشکر کنم ما را راهنمایی و همراهی کردند، ما شرایط آن دختر و مادرش را از نزدیک دیدیم که با هماهنگی های انجام شده با آقای حسینی و شهردار منطقه توانستیم خانه ای را برای آن ها رهن کنیم، برای او تبلت گرفتیم و او یکی از شاگردان ممتاز در منطقه هستند. اگر ما گروه جهادی را تشکیل نمی دادیم از دور فکر نمی کردیم که این مشکلات وجود داشته باشد وقتی داخل ماجرا شدیم، دیدیم که مشکلات بسیار زیادی وجود دارد، در منطقه اتباع هم هستند و برخی از آن ها اجازه داشتن سیم کارت را هم ندارند.

596 خانواده بی بضاعت در منطقه 13 تهران شناسایی شد

مهدی‌زاده تأکید کرد:  درکل آماری 33822 نفر دانش آموز در منطقه داریم به تفکیک اگر بخواهم بگویم 15000 نفر در پایه ابتدایی، 8500 نفر متوسطه اول، 8600 نفر متوسطه دوم هستند، فکر می کنید که در منطقه 13 تهران چند نفر بی بضاعت وجود داشته باشد؟ 596 مورد بی بضاعت که واقعا مشکل دارند و جا مانده از تحصیل هستند در این منطقه داریم، در شرایط کرونا حدود 40 نفر جا مانده از تحصیل داریم، اینکه گفتم گروه جهادی باید همه جا باشد و همیشه به این ها احتیاج داریم وقتی در منطقه 13 این تعداد را داریم پس در شهرها و روستاهای دیگر چطور است؟

برخی از دانش آموزان قابلیت آموزش مجازی را ندارند

وی در ادامه عنوان کرد:  در دبیرستان امام خمینی که مدرسه قبلی بنده بود حدود 200 دانش آموز دارم که پس از پرس و جو متوجه شدم که تقریبا نزدیک به 40 نفر احتیاج دارند که در این شرایط کرونایی به آن ها آموزش داده شود، ممکن است تبلت داشته باشد ولی بعضی ها از لحاظ ذهنی باید دبیر حضور داشته باشد که به آن ها تدریس کند یعنی قابلیت دریافت آموزش مجازی را ندارند اگر وسایل ارتباطی را داشته باشند زمانی که دبیر 45 دقیقه صحبت می کند دیگر جایی برای پرسش و پاسخ نمی ماند. دانش آموز باید پرسش کند اگر در متن اول سوال داشته باشد و یاد نگرفته باشد از متن دوم دیگر چیزی نمی فهمد، گاها می بینیم که دانش آموزی سر کلاس چرت می زنند چون مطلب قبلی را بلد نیستند اگر این قابلیت را داشته باشیم که بتوانیم این مشکلات را حل کنیم به امید خدا بسیاری از مشکلات مدارس مان حل خواهد شد.

همه اقشار جامعه در کار جهادی منطقه 13 تهران پای کار هستند

مدیر گروه جهادی شهید پورجعفری خاطرنشان کرد: خوشبختانه از خیر و برکت نام این شهید بررگوار و کار جهادی که می خواهیم شروع کنیم، در ابتدا که می خواستیم این کار جهادی را شروع کنیم هسته اصلی ما تقریبا با پنج الی شش نفر آغاز شد . بنده و یکی از دوستانمان سردار گرجی، آقای موسوی، با هماهنگی آقای حسین رئیسی مدیر آموزش و پرورش منطقه 13 کار را استارت زدیم در کنار این مجموعه شهردار منطقه، شورای عالی منطقه، خانم رنجبر و همه جمع شدند تا هسته مرکزی پربار تر شد، اما اگر بخواهیم بگوییم چند نفر هستیم سخن گزاف گفتن است چون همه پای کار هستند؛ فرهنگیان، آموزش پرورشی ها و همه اقشار به ویژه فرهنگیان افراد پای کاری هستند.

این کارشناس ادامه داد: در مراسمی که برای ایتام دختر و پسرهای دبستانی برگزار شده بود حتی سرایدار  مدرسه ها و معلم هایی که شرایط خاص تدریس را دارند جارو را در دست گرفتند و محوطه را جارو کردند، من معلمی داشتم که از معلمان معروف شهر تهران بود و ساعتی ان تومان کلاسهایش قیمت دارد من به او گفتم با بچه هایی که نمی توانند ارتباط برقرار کنند و مشکل دارند، کلاس بگذارید گفت من از ساعت 6 بعد از ظهر تا 9 شب هر زمانی که بگویی می آیم، مطمئن هستم هیچ معلمی در کل ایران نیست که زنگ بزنم و بگویم که می خواهم برای بچه های ایتام، بی بضاعت و کسانی که مشکل مالی دارند کلاس بگذارم نیاید، چون معلم نمی شد، اگر بگویم یک نفر یا صد نفر عضو هستند دروغ گفته ام همه باهم کار می کنیم.

یعنی آن فردی که در حاشیه هم هست؟

مهدی‌زاده در خاتمه گفت: هرکسی  مشکلی که برای جشنی در مدرسه می خواستیم حل کنیم کنار ما شرکتی دولتی است به مسئول تأسیسات آنها گفتیم که ما می خواهیم این کار را انجام دهیم آمد و انجام داد. گفتیم چقدر تقدیم کنیم گفت من برای بچه یتیم پول نمی گیرم همه پا به کار هستند.

 


اخبار مرتبط


















نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی