شناسه خبر : 75729
تاریخ انتشار : 1400/07/04 12:40
پیام‌های تسلیت در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

پیام‌های تسلیت در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی

در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی، مسئولین، شخصیت‌ها، اندیشمندان، علما، اساتید حوزه و دانشگاه در پیام هایی جداگانه درگذشت این عالم وارسته را تسلیت گفتند.

نورنیوز-گروه فرهنگ: علامه حسن‌زاده آملی شامگاه روز شنبه به دلیل عوارض قلبی به دیار باقی شتافت.

یکی از نزدیکان علامه حسن‌زاده آملی اعلام کرد: علامه حسن‌زاده آملی دقایقی قبل دار فانی را وداع گفتند.

بنا بر گزارش ها قدیرنژاد رئیس بیمارستان امام رضا(ع) آمل در این خصوص اظهار داشت که علامه حسن زاده آملی ساعت یازده صبح روز شنبه سوم مهرماه 1400 به دلیل نارسایی قلبی پیشرفته در این بیمارستان بستری شد و تحت درمان قرار گرفت، و  متاسفانه ساعت 21 شب به دلیل عوارض قلبی به دیار باقی شتافت.

وی افزود: علامه حسن زاده آملی از مدتی قبل دچار بیماری قلبی و دیابت بود.

علامه حسن حسن‌زاده آملی متولد اواخر سال 1307 در قریه ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل است که از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی

شفقنا- رهبر انقلاب در پیامی درگذشت علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف خبر درگذشت عالم ربّانی و سالک توحیدی، آیهالله آقای حسن‌زاده‌ی آملی رحمهالله‌علیه را دریافت کردم. این روحانی دانشمند و ذوفنون از جمله‌ی چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آنان در هر دوره، چشم و دل آشنایان را می‌نوازد و توأماً دانش و معرفت و عقل و دل آنان را بهره‌مند می‌سازد. نوشته‌ها و منشأت این بزرگوار منبع پر فیضی برای دوستداران معارف و لطائف بوده و خواهد بود ان‌شاءالله. اینجانب به همه‌ی دوستان و شاگردان و ارادتمندان ایشان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای

 

 آیت الله حسن زاده آملی کتابخانه اسلامی را با آثارخلاقانه خود غنی نمود

شفقنا- «عمار حکیم»، رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق، درگذشت علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

عمار حکیم در توییتی اظهار کرد:« در حالی که در ایام اربعین امام حسین (ع) به سرمی بریم، با خبر رحلت«علامه حسن زاده آملی»، یکی از عالمان بزرگ و قطبهای حوزه علمیه داغدار شدیم.

وی افزود: علامه یکی از دانشمندان فلسفه و عرفان و دارای ید طولایی در تدریس حوزه و تألیف آثار بود، به طوری که کتابخانه اسلامی را با آثارخلاقانه چاپی و خطی خود غنی نمود.

از خداوند می خواهیم وی را غرق در رحمت واسعه خود گرداند و ایشان را در بهشت جای دهد. همدردی خالصانه خود رابه خانواده، شاگردان و دوست دارانش ابراز می کنیم.

پیام تسلیت جامعه روحانیت مبارز در پی درگذشت علامه حسن زاده آملی

به گزارش شفقنا، در پی درگذشت علامه حسن زاده آملی( رضوان الله علیه) جامعه روحانیت با صدور پیامی ارتحال این شخصیت ممتاز و علامه ذوالفنون را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح ذیل است.

انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

خبر ارتحال ملکوتی علامه حسن حسن‌زاده آملی ( رضوان الله علیه) عالم برجسته و علامه ذوالفنون  موجب تاثر و تحسر فراوان ‌گردید.

بی تردید فقدان این شخصیت ممتاز جهان تشیع، فیلسوف و متأله بزرگ، فقیه ربانی، عارف روشن ضمیر، دانشمند علوم غریبه و نجوم و ریاضیات و مدرس ممتاز دروس حوزوی ثلمه ای عمیق و جبران ناپذیر است و حوزه های علمیه ، فرهیخته ای ارجمند و ذخیره ای ارزشمند را از دست‌دادند که جبران آن به سادگی میسر نیست.

مصیبت فقدان ارتحال این عالم جلیل القدر و عارف بزرگ را به محضر نورانی امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و روحانیت معظم و خاندان مکرم و بازماندگان معزز و همه شاگردان و ارادتمندان و ملت بزرگ ایران تسلیت می گوییم و برای آن فقید سعید علو‌‌ درجات مسالت می کنیم.

جامعه روحانیت مبارز

رئیسی: علامه حسن‌زاده آملی حیات طیبه خود را وقف تألیف و تبیین کرد

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت عالم فرزانه و عارف پارسا علامه حسن‌زاده آملی، اظهار داشت: این اندیشمند متبحر و جامع نگر، حیات طیبه خود را وقف تألیف و تبیین آثار گوناگون اعتقادی، فلسفی، عرفانی، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی نمود و کارنامه درخشان و پر باری از خود به یادگار گذاشت.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمه لا یَسُدّها شَیء

رحلت عالم فرزانه و عارف پارسا، علامه حسن‌زاده آملی طاب ثراه، موجب اندوه و تاثر خاطر گردید.

این اندیشمند متبحر و جامع نگر، حیات طیبه خود را وقف تألیف و تبیین آثار گوناگون اعتقادی، فلسفی، عرفانی، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی نمود و کارنامه درخشان و پر باری از خود به یادگار گذاشت.

مقام والای علمی، پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوا، اخلاص، اخلاق و تهذیب نفس، سلوک عرفانی و تعهد انقلابی و اجتماعی، از ویژگی های متمایز و ماندگار این چهره فرهیخته بود که باقیات صالحات ارزشمندی برای ایشان است.

اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری مدظله العالی، علمای اعلام، حوزه های علمیه، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت شریف آن عالم مجاهد تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) را مسالت دارم.

پیام تسلیت رییس مجلس شورای اسلامی در پی رحلت آیت‌الله حسن‌زادۀ آملی

در متن پیام تسلیت قالیباف آمده است: یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً،  درگذشت عالم ربانی مصباح الهدایه نجم الدین علامۀ ذوالفنون یگانۀ آسمان حکمت و غریق دریای حقیقت، آیت‌الله علامه حاج حسن حسن‌زادۀ آملی، موجب تاسف و تاثر عمیق شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این پیام گفت: علامه حسن‌زاده یکی از سرمایه‌های بی‌نظیر حوزه‌های علمیه و جامع علوم و معارف بود که گنجینه حکمت بزرگانی همچون علامه طباطبایی (اعلی الله مقامه) در سینۀ ایشان جا داشت؛ ایشان که در سلوک الی الله و وقوف بر اسرار عالم هستی مقامی بی‌بدیل یافته بود، عمر پربرکت خویش را صرف تعظیم امر خالق و شفقت با خلق نمود و با بذل علم و دانش بی‌پایاب خویش، جان‌های آگاه و جویای حقیقت را از دریای معارف الهی سیراب کرد.

وی افزود: فقدان آن آفتاب تابان عرفان و فلسفه و پیشوای اهل زهد و ورع برای جامعۀ علمی به خصوص حوزه‌های علمیۀ جهان اسلام به معنای واقعی کلمه جبران‌ناشدنی و خسارت‌بار است.

قالیباف در این پیام خاطرنشان کرد: اینجانب این ضایعۀ مؤلمه را خدمت ولی‌الله الاعظم قطب عالم امکان حضرت صاحب‌الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته)، مراجع معزّز و گرانقدر، علما و طلاب حوزه‌های علمیه و شاگردان و دوستداران ایشان، ملت مؤمن ایران اسلامی و بیت معظّم و مکرّم آن علّامۀ ذوالفنون تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای ایشان علوّ درجات و حشر با اولیاء الله را مسئلت می‌کنم.


اخبار مرتبط







نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی