شناسه خبر : 75533
تاریخ انتشار : 1400/06/28 12:39
«چاله جهنم»؛ گزارشی از بدترین زندان نیویورک

«چاله جهنم»؛ گزارشی از بدترین زندان نیویورک

زندان ریکرز آیلند در نیویورک یکی از بدترین و وحشتناک‌ترین محل‌های نگهداری زندانیان و خلافکاران در آمریکا و در کل جهان است؛ زندانی که به دلیل شیوع کرونا و کمبود زندانبان، هر روز بدتر و بدتر می‌شود.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: زندان ریکرز آیلند به دلیل نگهداری از مجموعه‌ای از خطرناک‌ترین جانیان، خلافکاران و همچنین کلاهبرداران در جهان معروف است. دومینیک استراوس کان، رئیس سابق صندوق بین المللی پول، هاروی واینستین تهیه کننده متجاوز سینمای هالیوود، توپاک شکور خواننده رپ و بسیاری دیگر از افراد مشهور در این زندان به سزای اعمال خود رسیدند؛ اما دستکم در دو سال گذشته و به دلیل شیوع کرونا، زندانبانان این زندان بسیار کم شده و امکانات آن نیز کمتر شده است. همین موضوع باعث شده تا خشونت بیشتری در زندان بوجود آید که جان زندانیان و زندانبانان را توامان تهدید می‌کند.

به تازگی برخی مقامات آمریکایی از زندان ریکرز آیلند بازدید کرده و عمق فاجعه را از نزدیک دیده‌اند. کسانی که در ریکرز آیلند زندانی بوده‌اند به حق آن را غرب وحشی وحشی و همچنین چاله جهنم می‌نامند. این زندان در سال 1932 تاسیس شده و بنا به شهادت زندانیان سابق، هر روز بیشتر از روز گذشته از کنترل خارج می‌شود. وضعیت بهداشتی روز به روز بدتر شده و تعداد خودکشی‌ها هم بالاتر می‌رود.

بنا به آمارهای رسمی از آغاز سال جاری میلادی 9 نفر در ریکرز آیلند مرده‌اند که 5 مورد آن خودکشی بوده است. توییت یک خبرنگار از وضعیت زندان نشان می‌دهد که کرم، موش و مدفوع زندانیان همه جا دیده می‌شود. با اینکه تعداد زندانیان این زندان از 20 هزار نفر در دهه 90 میلادی به شش هزار نفر رسیده، اما 2700 نفر از گارد امنیتی زندان هم کاسته شده است. بیشتر زندانیان در ریکرز آیلند کسانی هستند که منتظر دادگاهند و علی‌الاصول نباید مدت زیادی در زندان بمانند. مقامات نیویورک، گروه‌های حقوق بشری و مدنی در مورد وضعیت فاجعه‌بار این زندان هشدار می‌دهند و از یک فاجعه انسانی قریب‌الوقوع خبر می‌دهند.


اخبار مرتبط







نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی