شناسه خبر : 74517
تاریخ انتشار : 1400/05/17 13:38
رواج کارت تقلبی واکسن کرونا در اروپا

رواج کارت تقلبی واکسن کرونا در اروپا

دستورالعمل کشورهای اروپایی و آمریکا درباره الزامی بودن اخذ کارت واکسن کرونا برای سفر و حضور در اماکن سربسته باعث شده تا افرادی که تاکنون این واکسن را نزده اند، به تهیه کارت های تقلبی روی بیاورند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار این خبر نوشت: با تشدید دستورالعمل برای افراد  جهت زدن واکسن کووید-19 و اثبات این موضوع  از سوی افراد واکسینه شده، اکنون برخی افراد سو جو اقدام به فروش  گواهی واکسیناسیون جعلی این ویروس می کنند.

وال استریت ژورنال نوشت: برخی کارشناسان می گویند حتی کارت هایی که از سوی «مرکز کنترل و پیش گیری بیماری » در آمریکا (CDC)  نیز صادر شده مدرکی اصلی برای اثبات واکسیناسیون افراد در قبال کووید-19 به شمار نمی رود.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: دولت آمریکا اعلام کرده که تمامی کارکنان فدرال باید واکسینه شده و یا به طور مرتب تست کرونا داده و ملزم به زدن واکسن و رعایت فاصله اجتماعی هستند،  در ایالت کالیفرنیا نیز کارکنان دولتی نیز باید واکسینه شده و یا هفته ای یکبار تست کرونا بدهند. در سراسر ایالت نیویورک نیز قرار است همانند شهر نیویورک طرح  «اثبات واکسیناسیون» برای مشتریان و کارکنانی که قرار است در رستوران ها و اماکن سر بسته تردد و به کار مشغول شوند به اجرا گذارده شود. شرکت های  خصوصی و بزرگ آمریکایی نیز کارکنان خود را ملزم به اثبات واکسیناسیون در برابر کووید-19کرده اند.

وال استریت ژورنال نوشت:  اکنون در بخش هایی از آمریکا و کشورهای اروپایی برای فعالیت در اماکن سربسته و حتی برای ورود به موزه ها و حضور در رخدادهای مهم، ارائه برگه واکسیناسیون کرونا درخواست می شود؛ حال با اجرای چنین قانونی، کارت های جعلی واکسیناسیون رایج شده و در هفته های اخیر فروش و ارائه چنین کارت های  جعلی در شبکه های اجتماعی به شدت رواج یافته است .


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی