شناسه خبر : 74496
تاریخ انتشار : 1400/05/16 19:00
محمد عبدالسلام: آمریکا در ادعای برقراری صلح در یمن صادق نیست

در گفتگوی اختصاصی با «نورنیوز» مطرح شد؛

محمد عبدالسلام: آمریکا در ادعای برقراری صلح در یمن صادق نیست

سخنگوی جنبش انصارالله یمن: آمریکایی‌ها هرگاه عملیاتی از سوی ما رقم می‌خورد بلافاصله ابراز نگرانی کرده و دم از تلاش برای برقراری صلح می‌زنند، حال آنکه وقتی متجاوزین به رهبری رژیم سعودی عملیاتی را صورت می‌دهند، نه تنها آنها را نهی نمی‌کنند که با تمام توان اطلاعاتی و تسلیحاتی از آنها حمایت می‌کنند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: سخنگوی جنبش انصارالله یمن و فرستاده ویژه دولت نجات ملی این کشور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با «نورنیوز» از آخرین تحولات سیاسی و میدانی در تقابل با متجاوزین سخن گفت.

«محمد عبدالسلام» در پاسخ به این سوال که: تا چه میزان آمریکا را در ادعای برقراری صلح در یمن صادق می‌بینید؟ گفت: آمریکاییان در این خصوص نمی‌توانند از صداقت دم بزنند زیرا آنها حرف و عملشان یکی نیست.

او افزود: آمریکایی‌ها هرگاه عملیاتی از سوی ما رقم می‌خورد بلافاصله ابراز نگرانی کرده و دم از تلاش برای برقراری صلح می‌زنند، حال آنکه وقتی متجاوزین به رهبری رژیم سعودی عملیاتی را صورت می‌دهند، نه تنها آنها را نهی نمی‌کنند که با تمام توان اطلاعاتی و تسلیحاتی از آنها حمایت می‌کنند.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در خصوص آخرین تحولات میدانی در دو جبهه «مأرب» و «البیضاء» نیز گفت: اولا باید بدانیم که جبهه نظامی شکل گرفته در مأرب جبهه بسیار بزرگی است، به گونه‌ای که مساحت این جبهه حتی از مساحت کل دو یا سه کشور در خلیج فارس وسیع‌تر است و بر همین اساس دشمن تلاش زیادی بر حفظ آن دارد.

او ادامه داد: از سویی؛ موقعیت نظامی، سیاسی و اجتماعی مأرب این اجازه را نمی‌دهد که پذیرای دو جریان مدیریتی باشد و مردم هم پذیرای حضور خارجی‌ها در این منطقه نیستند، لذا نبرد برای آزادسازی آن ادامه خواهد داشت.

عبدالسلام گفت: اما در مورد استان البیضاء باید به این نکته اشاره کنم که با توجه به ضعف شدید دشمن در مأرب، آنها تلاش کردند جبهه جدیدی در البیضاء باز کنند تا شاید بتوانند از آن طریق بر ارتش و کمیته‌های مردمی فشار وارد کنند، با این وجود من تاکید می‌کنم که اوضاع در این جبهه تثبیت شده است و ما نگرانی بابت آن نداریم.

سخنگوی جنبش انصارالله همچنین تصریح کرد: با وجود تمام این شرایط، گرچه اوضاع از نظر فشارهای ظالمانه تحریم به سختی می‌گذرد اما باید بگویم که دشمنان ما بواسطه ناتوانی در موفقیت در این جبهه‌ها زیر فشار بیشتری هستند و چشم‌اندازی برای پیروزی ندارند.

 او در پایان با تاکید بر اینکه؛ یمن گام‌های بلندی برای پیشرفت و توسعه برداشته است، افزود: مردم یمن خط مقاومت را برگزیده است و قدرتمندتر از همیشه این مسیر را ادامه خواهد داد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی