شناسه خبر : 74447
تاریخ انتشار : 1400/05/15 20:12
مروری بر یک هفته التهاب‌آفرینی صهیونیست‌ها با هدف تغییر توازن قدرت

نورنیوز بررسی کرد؛

مروری بر یک هفته التهاب‌آفرینی صهیونیست‌ها با هدف تغییر توازن قدرت

تل‌آویو به خوبی می‌داند، توان و جرأت انجام اقدام نظامی علیه ایران را ندارد زیرا چنین اقدام جنون‌آمیزی شرایط را برای حمله همه‌جانبه به این رژیم و نابودی همه زیرساخت‌ها و تاسیسات نظامی و اقتصادی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم خواهد آمد.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: رژیم صهیونیستی طی یک هفته گذشته با دروغ پردازی در مورد دست داشتن ایران در حمله به کشتی اسرائیلی در دریای عمان و به صحنه آوردن ظرفیت سیاسی آمریکا، انگلیس و رسانه‌های معاند، جنجال کم‌سابقه‌ای را با هدف ایران‌هراسی و ایجاد اجماع جهانی علیه ایران به پا کرد.

این تحولات در حالی رقم خورد که این رژیم با بهره‌گیری از روابطی که با امارات عربی متحده برقرار کرده است از چند ماه پیش یک مرکز عملیات سایبری گسترده‌ در این کشور ایجاد کرده و با فعال نمودن آن، ضمن خرابکاری در سامانه‌های ناوبری هوایی و دریایی به دنبال ناامن‌سازی منطقه و ایجاد سوء تفاهم و درگیری میان کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

در کنار این اقدامات، رژیم صهیونیستی روز گذشته و در اقدامی بی‌سابقه با تهدید مستقیم جمهوری اسلامی ایران به اقدام نظامی مسیر وارد نمودن فشار به سایر کشورها برای امتیازگیری سیاسی و امنیتی به منظور تداوم شرارت و خرابکاری و عملیات تروریستی در منطقه را نیز آغاز کرده است.

اگرچه این اقدام رژیم صهیونیستی با واکنش تند سازمان ملل متحد و سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همراه بود لیکن کشورهای حامی این رژیم در برابر این جسارت کم سابقه سکوت کردند.

سردمداران تل آویو در ادامه مسیری که برای وارد کردن فشار به ایران آغاز کرده اند،حامیان اصلی خود یعنی امریکا و انگلیس را هم مجاب نمودند که ادعای دست داشتن ایران در حمله به کشتی این رژیم در دریای عمان را به شورای امنیت سازمان ملل نیز بکشانند.

بسیار روشن است که تل‌آویو به خوبی می‌داند، توان و جرأت انجام اقدام نظامی علیه ایران را ندارد زیرا چنین اقدام جنون‌آمیزی شرایط را برای حمله همه‌جانبه به این رژیم و نابودی همه زیرساخت‌ها و تاسیسات نظامی و اقتصادی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم خواهد آمد.

غافل‌گیری مفتضحانه سامانه‌های پدافندی این رژیم در برابر موشک‌های مقاومت در عملیات سیف‌القدس و همچنین ناکامی سامانه گنبد آهنین در برابر حمله تلافی‌جویانه موشکی حزب‌الله به مناطق اشغالی جولان و شبعا که امروز انجام شد، گواه روشنی از ناتوانی این رژیم در حفاظت از خود در برابر موشک‌های مقاومت است.

استیصال کنونی رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت اسلامی در شرایطی است که  این نیروها بدون هرگونه پشتیبانی نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران، تل‌آویو را به ستوه آورده‌اند، لذا حتی تصور اقدام نظامی تل آویو علیه ایران نیز احمقانه و جنون‌آمیز است و بعید به نظر می‌رسد سردمداران این رژیم به این سطح از حماقت و جنون رسیده باشند.

زمین سوخته‌ی بر جا مانده برای جانشینان نتانیاهو از یک سو و اقتدار و گسترش روزافزون تفکر مقاومت در منطقه از سوی دیگر که تنها یک نمونه کوچک آن روز گذشته در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران به رخ کشیده شد، غرب و به ویژه رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده و معاندین را نیز ناامید نموده است.

تاکید آقای رئیسی بر بهره‌گیری از راهکارهای دیپلماتیک در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مزید بر علت شده و اثر جنگ روانی گسترده آنان علیه دولت جدید نزد افکار عمومی داخل و خارج  برای تندرو نشان دادن دولت سیزدهم  راخنثی کرده است.

بر این اساس؛ به نظر می‌رسد که تل‌آویو با به هم ریختن آرامش منطقه از خلیج فارس تا لبنان در واقع به دنبال تحمیل موازنه‌ای جدید به منطقه است تا به زعم خود بتواند خواسته‌های خود را پیگیری کرده و به نتیجه برساند، اما آنها باید از گذشته و روند موجود در منطقه درس بگیرند و بدانند که شرارت‌هایشان علیه ایران بدون پاسخ نمی ماند و چون همیشه در زمان و مکان مناسب و روش و ابزاری که جمهوری اسلامی  تعیین می کند پاسخ داده می شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی