شناسه خبر : 74074
تاریخ انتشار : 1400/05/06 10:27
چند خبر از تحولات جهانی بازار نفت

چند خبر از تحولات جهانی بازار نفت

هند نیمی از ذخایر استراتژیک نفتی خود را می‌فروشد تا همانند چین به پایین آوردن قیمت نفت خام برای پالایشگاه‌هایشان کمک کرده باشد.

نورنیوز-گروه اقتصادی:  سومین وارد کننده بزرگ نفت خام در دنیا، احتمالاً با چین همراه شده و ذخایر استراتژیک نفتی خود را باز می‌کند تا نفت خام ارزان‌تری را در بحبوحه افزایش جهانی قیمت نفت به پالایشگاه‌هایش برساند.

هند برای ارزان کردن نفت ذخایر استراتژیک خود را روانه بازار می‌کند

طبق گفته منابع دولتی، هند قصد دارد نیمی از ذخایر استراتژیک نفتی خود را برای جذب مشارکت خصوصی در توسعه ظرفیت ذخایر استراتژیک بفروشد.

فروش نفت خام از این ذخایر همچنین می تواند اقدامی باشد برای پایین آوردن قیمت نفت خام آن هم از سوی کشوری که بیشترین حساسیت را به افزایش قیمت این کالا دارد. ذخایر استراتژیک نفتی هند در حال حاضر حدود 36.5 میلیون بشکه نفت خام را در خود جای داده است.

عراق یک شرکت نفت آمریکایی دیگر را جایگزین اکسون موبیل می‌کند

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پس از جلسه‌ای با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت:«اکسون موبیل قصد ترک عراق را به دلایلی دارد که به سیاست مدیریتی آن مربوط می شود نه شرایط خاص عراق».

شرکت اکسون موبیل 32.7 درصد سهام میدان نفتی قرنه غربی 1 را در اختیار دارد و به دنبال یک خریدار برای این سهام است تا کلا عراق را ترک کند. ارزش این سهام در سال گذشته 500 میلیون دلار بود. در آن زمان گزارش شد که دو شرکت چینی CNPC و CNOOC علاقه‌مند به خرید این سهام هستند.

ونزوئلا علی‌رغم تحریم‌های آمریکا صنعت نفت خود را احیا می‌کند

 ونزوئلا با نادیده گرفتن تحریم های آمریکا قصد دارد تولید نفت خود را تا پایان سال جاری میلادی به 1.5 میلیون بشکه در روز برساند، یعنی حدود سه برابر بیشتر از سطح فعلی تولید.

مدارک نشان می‌دهند ونزوئلا یک محموله میعانات گازی را از نفتکش رنه در بندر خوزه بارگیری کرده است. به دنبال کاهش تولید داخلی، ونزوئلا به واردات میعانات گازی برای رقیق کردن درجات فوق سنگین نفت خام خود وابسته شده است.

پس از وضع تحریم‌های آمریکا در 2019، ونزولا نتوانسته به مقدار معمول نفت تولید و صادر کند و همچنین برای دسترسی به محصولات مرتبط با نفت مثل میعانات گازی که در تولید آن نقش حیاتی دارند هم با مشکل مواجه شده است.


نورنیوز
کلید واژگان
عراقنفتهندونزوئلا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی