شناسه خبر : 73141
تاریخ انتشار : 1400/04/09 10:53
برپایی نمایشگاه "علی معتمد کیست؟" در اصفهان

برپایی نمایشگاه "علی معتمد کیست؟" در اصفهان

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با همکاری شهرداری اصفهان مقارن با چهلمین سالگرد فاجعه تروریستی هفتم تیر و به منظور آگاهی افکار عمومی و آشنایی نسل جدید با عامل فاجعه تروریستی هفتم تیر، نمایشگاهی را با عنوان "علی معتمد کیست؟" در محل خانه فرهنگی شهید بهشتی اصفهان برپا نمود.

نورنیوز-گروه سیاسی: این نمایشگاه پروسه فرار و اختفای عامل فاجعه هفتم تیر و قصور دولت هلند در اعطای پناهندگی به وی را بیان می نماید.  محمدرضا کلاهی، پس از فاجعه تروریستی هفتم تیر از کشور گریخته و سالها در کشورهای اروپایی و هلند با نام جعلی علی معتمد زندگی کرده و پس از قتل وی در سال 2015 هویتش علنی شد.

در صورتی که بر اساس قوانین و قواعد حقوقی بین المللی حضور وی در کشور هلند توجیه نداشته و این کشور ملزم به بررسی سوابق تروریستی وی قبل از اعطای پناهندگی بوده است. 

افتتاحیه نمایشگاه در روز هفتم تیرماه 1400 با حضور آقای نصر، رئیس شورای شهر اصفهان و شهردار منطقه یک اصفهان، خانم شکرانی و همچنین حجت الاسلام باقری، مشاور مدیر کل بنیاد شهید اصفهان و جمعی از خانواده های شهدا برگزار گردید.


 

همچنین بیانیه انجمن با عنوان  "حق بر دانتسن حقیقت"  بیانیه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم توسط خانم مسایلی، مسئول خانه فرهنگی شهید بهشتی، قرائت گردید.

در بخشی از این بیانیه آمده است، غروب هفتم تیر ماه سال 1360 شمسی، تبهکاری از تبار خناثان تاریخ، فاجعه ای عظیم را بر علیه ملتی بزرگ رقم زد، به نحوی که ابعاد هولناک فاجعه موجب شد تا آن را در زمره بزرگترین جنایت تروریستی تاریخ معاصر ایران در اذهان و افکار عمومی ثبت نماید.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است، هرچند مرور پروسه و سرنوشت بانیان جنایت هفتم تیر قصور واضح دولت های غربی نسبت به مجرم تروریستی و دیگر همدستان جنایت علیه مردم ایران را به وضوح نشان می دهد. امروز دادگاه هلند با یک آزمون تاریخی نسبت به حقوق بشر بازماندگان هفتم تیر مواجه است که هیچ توجیه قانونی و عرفی برای گریز از آن در افکار عمومی، قوانین بین المللی، اسناد حقوق بشری،  میثاق های بین المللی و منشور ملل متحد مسموع نبوده.

در بخش دیگری از بیانیه می خوانیم، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در  چهلمین سالگرد فاجعه هفتم تیر و از محل خانه فرهنگی شهید بهشتی در اصفهان از مقامات قضائی بویژه وزیر دادگستری و دادستان هلند می خواهد، فرصتی را برای بازماندگان فاجعه هفتم تیر به عنوان ذینفع، در این پرونده فراهم نموده، تا با شناسایی دیگر همدستان این جانی، حق بر دانستن حقیقت و دسترسی به عدالت برای این بازماندگان فراهم گردد.

نمایشگاه "علی معتمد کیست؟" در سالهای گذشته در محل انفجار هفتم تیر در محل حزب جمهوری در سرچشمه تهران،  گلزار شهدای هفتم تیر در بهشت زهرای تهران، و نیز دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی دایر شده و در سال جاری در خانه فرهنگی شهید بهشتی اصفهان برپاشده که تا نهم تیرماه 1400 ادامه دارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی