شناسه خبر : 69127
تاریخ انتشار : 1400/03/10 11:09
انصارالله یمن پاسخ شبهه افکنی سعودی در مورد عملیات جازان را داد

انصارالله یمن پاسخ شبهه افکنی سعودی در مورد عملیات جازان را داد

جنبش انصارالله یمن در پاسخ به شبهه افکنی و در واکنش به اتهامات ائتلاف سعودی مبنی بر " ساختگی بودن عملیات شهر جازان " واقع در جنوب عربستان اعلام کرد که حاضر به مبادله اجساد مربوط به کشته های این عملیات است.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: « محمد علی الحوثی » عضو شورای عالی سیاسی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر خطاب به ائتلاف سعودی نوشت: اگر صحنه های عملیات جازان چنان شما را ترسانده که توان درک واقعیت را از شما گرفته پس در مورد عملیات و صحنه های آتی آن چه توصیفی دارید، بکار ببرید.

الحوثی افزود: خطاب به آن دسته از کسانی که شک و تردید دارند ، می گویم ما حاضریم اقدام به مبادله اجساد با کشورهای متجاوز توسط صلیب سرخ نماییم .

وی از شبکه هایی که نسبت به واقعی بودن صحنه های عملیات نظامی جازان شک و تردید دارند، خواست تا " با آن دسته از سربازانی که در مواضع نظامی تصاویر آنها پخش شده است، مصاحبه انجام دهند."

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن خاطرنشان کرد:  این امر یک آزمایش واقعی برای اثبات حقیقی بودن عملیات جازان به شمار می رود.

جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته اعلام کرد که با انجام عملیات گسترده در محور الخوبه – وادی جاره بر 150 کیلومتر مربع و 40 موضع در جازان سعودی تسلط یافت و طی آن بیش از 200 تن از نیروهای سعودی و عناصر مزدور سودانی و یمنی وابسته به سعودی کشته یا زخمی و یا اسیر شده اند.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا در ششم فروردین سال 1394 ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول شش ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی