شناسه خبر : 60933
تاریخ انتشار : 1399/12/23 10:35
افشای اسناد محرمانه سرویس اطلاعاتی عربستان

افشای اسناد محرمانه سرویس اطلاعاتی عربستان

اسناد منتشر شده نشان می دهد که اداره اطلاعات عربستان از شهروندان مناطق دیگر و حتی کشورهای دیگر برای سرکوب مخالفان این کشور استفاده می کند

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: پایگاه اینترنتی «مجهرالجزیره» اسنادی محرمانه درباره اسامی نیروهای اداره اطلاعات عربستان سعودی و اطلاعات دقیقی درباره عناصر این سازمان امنیتی منتشر کرد.

این پایگاه نوشت: سرویس اطلاعات عربستان مسئولیت پیگرد مخالفان در داخل و خارج این کشور را برعهده دارد و اقدام به تهدید جان مخالفان، زندانی کردن و همینطور محروم کردن آنها از حقوقشان می کند و در پاسخ به همین نقش، پایگاه اینترنتی «مجهر الجزیره» اسنادی محرمانه درباره مجموعه ای از اسامی کارکنان اداره اطلاعات سعودی و جزئیات کامل آنها را افشا کرده است.

در اسناد منتشر شده افرادی که مسئولیت پرونده منطقه شرقیه این کشور را برعهده دارند نیز منتشر شده است.

براساس این گزارش، اسناد منتشر شده نشان می دهد که اداره اطلاعات عربستان از شهروندان مناطق دیگر و حتی کشورهای دیگر برای سرکوب مخالفان این کشور استفاده می کند.

این اسناد همچنین استخدام شهروندانی از کشورهای دیگر نظیر فیلیپین و سودان را در بین اعضای سازمان اطلاعات سعودی برای سرکوب مخالفان نشان می دهد.

در این اسناد نام 1646 نفر از کارکنان اداره اطلاعات عمومی عربستان در مناطق مختلف منتشر شده و جزئیات دقیق آنها و مسئولیت های هر کدام در مناطق این کشور به طور جداگانه آورده شده است.

اسناد منتشر شده در این خصوص به صورت فایل پی دی اف در دو وبگاه اینترنتی «مرآه الجزیره» و «مجهر الجزیره» در دسترس می‌باشد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی