شناسه خبر : 49395
تاریخ انتشار : 1399/02/21 12:10
حناچی به دلیل واگذاری پایگاه‌های مدیریت بحران به سازمان ورزش تذکر گرفت

حناچی به دلیل واگذاری پایگاه‌های مدیریت بحران به سازمان ورزش تذکر گرفت

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وقوع زلزله اخیر پایتخت گفت:‌56 پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران قرار گرفته است.

نورنیوز ـ گروه جامعه: مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری به شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر اظهار داشت: زمین‌لرزه سال 1396 ملارد و زمین‌لرزه چند روز پیش دماوند پهنه کانونی و تاب‌آوری زندگی ساکنان استان‌های تهران و البرز را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی گفت: بر اساس سرشماری سال 95  حدود 300 هزار نفر در محدوده گسل مشا، از دماوند تا شمیرانات زندگی می‌کنند و ساکنان روی گسل شمال تهران نیز حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر هستند که تاب‌آوری و پایداری زندگی‌شان در برابر بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه همچون زلزله مهمترین انتظارشان از مجموعه مدیریت بحران است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر این انتظار مردم را درک کرده و با تصویب مصوبه الزام شهرداری تهران به در اختیار قرار دادن پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق 22‌گانه به سازمان مدیریت بحران گام مهمی در مسیر صیانت از حق حیات شهروندان و تاب‌آوری زندگی ساکنان تهران برداشته است اما علیرغم گذشت 4 سال از تصویب این مصوبه شاهد بی‌توجهی به اجرای آن هستیم.

فراهانی بیان داشت: تأسف‌آور است که علیرغم سه تذکر من و تذکرهای دیگر اعضا در سال 96 و 97 برخی مدیران شهرداری ، پشتیبانی از تاب‌آوری شهر تهران در برابر حوادث و اجرای مصوبه شورا در این زمینه را فدای نگاه سازمانی خود و استفاده از این کارگاه‌ها در حوزه مدیریتی‌شان می‌دانند.

وی اعلام کرد: سازمان مدیریت بحران 56 پایگاه را در اختیار سازمان ورزش شهرداری قرار داده و این سازمان علیرغم تکلیف کارگروه تشکیل شده در اسفند 96 برای تهیه و ارائه برنامه واگذاری پایگاه‌ها در سه بازه زمانی در جلسه شورای معاونین شهرداری از اجرای این تکلیف و ارائه برنامه زمانی تخلیه پایگاه‌ها خودداری کرده است.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: هیچ عقل سلیمی بهانه استفاده ورزشی شهروندان از این پایگاه‌ها را برای عدم واگذاری به سازمان مدیریت بحران نمی‌پذیرد.

وی در این زمینه به شهرداری تذکر داد و گفت:‌توجه به بهره‌برداری مناسب از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق و لزوم اجرای مصوبه شورای شهر باید در دستور کار مدیران شهری باشد.

فراهانی خاطرنشان کرد: پیروز حناچی شهردار تهران باید توجه بیشتری به تاب‌آوری تهران در برابر زلزله و زندگی شهروندان داشته باشد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی