شناسه خبر : 48554
تاریخ انتشار : 1399/02/05 16:04
مجلس نمایندگان کمک‌ 500 میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا را تصویب کرد

مجلس نمایندگان کمک‌ 500 میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام با اکثریت آرا، بسته دیگر کمک‌های مالی برای مقابله با تاثیر اقتصادی ناشی از همه‎گیری ویروس کرونا به مبلغ 484 میلیارد دلار را به تصویب رساند، این درحالی بود که پیشتر دمکرات ها طرف جمهوریخواه را متهم به تعلل در تصویب این بسته مالی کرده بودند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه با انتشار این خبر گزارش داد: این بسته کمک های مالی سرانجام با ۳۸۸ رای موافق در برابر ۵ رای مخالف به تصویب رسید و قرار است برای اجرایی شدن به امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برسد.

پیشتر این بسته کمک‌های مالی در روز سه‌شنبه گذشته (۲ اردیبهشت ماه) توسط مجلس سنا که جمهوریخواهان در آن اکثریت را دارند، به تصویب رسیده بود.

این گزارش می افزاید: با تصویب این بودجه، رقم کمک‌های مالی که تاکنون از سوی کنگره آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا به تصویب رسیده نزدیک به سه تریلیون دلار رسید که در تاریخ آمریکا بی سابقه بوده است.

رویترز نوشت: این بودجه قرار است به مشاغل کوچک که تحت تاثیر پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند و همچنین بیمارستان ها اختصاص یابد؛ کرونا تاکنون موجب بی کار شدن بیش از ۲۶ میلیون نفر و جان باختن بالغ بر  ۵۰ هزار نفر دیگر در امریکا شده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش از آغاز رای گیری برای این بسته کمک های مالی گفت: به واقع روز بسیار بسیار بدی است  که در صحن مجلس حضور یافته ایم که  ۵۰ هزار نفر جان باخته و هنوز مشخص نیست این رقم  به چه اندازه برسد.

جمهوریخواهان می‌گویند ایالت های آمریکا اعلام ورشکستگی کنند

این گزارش می افزاید؛ درحالی که نانسی پلوسی از لحاظ نشدن کمک مالی به ایالت ها و برخی فرمانداری های محلی در این بسته که گرفتار بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا شده‌اند، رهبر اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا در مخالفت به این درخواست و در روز پیش از تصویب این بسته در مجلس نمایندگان دریک مصاحبه رادیویی گفته بود، ایالت ها اعلام ورشکستگی کنند.

اما «میچ مک کانل»  پس از این مصاحبه  گفته بود: مایل نیست تا ایالت‌ها بودجه فدرال را در موارد نامرتبط به ویروس کرونا هزینه کنند.

توجه!....سابقه خبر!...

کنگره آمریکا پیش از این و در ماه مارس گذشته برای مقابله با بحران مالی برخاسته از همه گیری ویروس کرونا بسته مالی به مبلغ ۲.۲ تریلیون دلار را به تصویب رساند که از این مبلغ ۲۵۰ دلار برای افرادی که بیکار شده اند، ۲۵۰ میلیادر دلار برای مشاغل کوچک، ۵۰۰ میلیارد دلار برای شرکت های بزرگ آمریکایی و ۱۵۰ میلیارد دلار نیز برای بیمارستان ها تخصیص داده شده بود.

دونالد ترامپ که در ماه ژانویه گذشته (دی ۹۸) قویا هرگونه سرایت ویروس کرونا به خاک آمریکا را منکر می‌شد اکنون از سوی بسیاری از کارشناسان، ناظران و سیاستمداران آمریکایی به اهمال در برخورد با بحران به بار آمده از این ویروس متهم شده است. 

شمار مبتلاین به ویروس کرونا در جهان به بیش از دو میلیون و ۷۰۰هزار نفر رسیده که از این تعداد ۱۹۱ هزار نفر جان باخته‌اند. 

آمریکا نیز با بیش از ۸۹۰ هزار مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا و  ۵۰هزار و ۳۷۲ جان باخته، حدود یک سوم مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است.


خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی