شناسه خبر : 48271
تاریخ انتشار : 1399/01/31 16:55
نشنال اینترست: توافق احتمالی عبدالله و غنی ناپایدار خواهد شد

نشنال اینترست: توافق احتمالی عبدالله و غنی ناپایدار خواهد شد

نشریه آمریکایی با اشاره به بحران سیاسی افغانستان پیش بینی کرد که حتی در صورت توافق «اشرف غنی» و «عبدالله» نیز این توافق به دلیل سوء استفاده‌هایی، ناپایدار خواهد شد.

بحران سیاسی برخاسته از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بدون توافق دو تیم پیشتاز «دولت‌ساز» و «ثبات و همگرایی» همچنان ادامه دارد و دو طرف با پافشاری بر مواضع خود تاکنون از خود انعطاف نشان نداده‌اند. «نشنال اینترست» در این باره نوشت: با این حال برخی گزارش‌ها حاکی از ایجاد یک حکومت مشارکتی دیگر در افغانستان و تقسیم قدرت بین «اشرف غنی» و «عبدالله» است.

بطور همزمان اما اشرف غنی بطور یکجانبه انتصاباتی را در بدنه دولت انجام داده که بیشتر از قوم پشتون هستند و با آوردن افرادی مانند «حنیف اتمر» در کابینه‌اش عبدالله را تضعیف کرده است. این نشریه آمریکایی اظهار داشت: حتی اگر عبدالله و غنی به توافق برسند پایدار بودن آن برای مدت طولانی بعید است زیرا غنی احتمالاً از توقف خصومت‌ها یعنی آتش‌بس توسط طالبان و یا به رسمیت شناخته شدن ریاست جمهوری‌اش توسط عبدالله به نفع خودش استفاده می‌کند.

این در حالی است که رایزنی‌های داخلی و خارجی برای توافق سیاسی در افغانستان ادامه دارد، روز گذشته «پیری مایدون» سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان با عبدالله درباره ویروس کرونا، وضعیت سیاسی افغانستان و روند صلح این کشور دیدار کرد. وی در این دیدار از غنی و عبدالله و حامیان آن‌ها نیز خواست تا با توجه به شرایط کنونی در افغانستان با یکدیگر توافق کنند.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی