شناسه خبر : 48146
تاریخ انتشار : 1399/01/29 17:47
حماس: از همه ابزارها برای آزادی اسرای فلسطینی استفاده می‌کنیم

حماس: از همه ابزارها برای آزادی اسرای فلسطینی استفاده می‌کنیم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه ای به مناسبت روز اسیر اعلام کرد که این جنبش با تمام ابزارها تلاش خواهد کرد تا اسرای فلسطینی را آزاد کند

به گزارش تارنمای حماس، در بیانیه جنبش آمده است: آزادی اسرای فلسطینی در رأس اولویت‌ها قرار دارد و با تمام ابزارها برای آزادی آن ها تلاش خواهیم کرد. حماس افزوده است: پیشنهادی که پیش تر از سوی «یحیی السنوار» رییس دفتر سیاسی حماس در خصوص دادن امتیازات جزئی برای تبادل اسرا داده شد، همچنان به خاطر شرایط حساس و خطرناک اسرا به دلیل شیوع کرونا پابرجاست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه خود آورده است: هر واسطه‌ای که پاسخی جدی از سوی اشغالگران در خصوص این پیشنهاد بیاورد، در به روی او باز است. این جنبش از ملت فلسطین، ملت های عربی و اسلامی خواسته که با اسرای فلسطینی و پیروزی آن ها در این مسیر، ابراز همبستگی کنند. حماس همچنین از اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و نهادهای حقوقی و بشری و همچنین تمام آزادگان جهان خواست که به رژیم صهیونیستی برای تغییر سیاست‌ هایش در قبال اسرا، فشار بیاورند.

حماس، رژیم صهیونیستی را مسئول جنایت‌های برنامه‌ریزی شده علیه اسرای فلسطینی و عرب دانست و تأکید کرد که عاملان این جنایت‌های عمدی که زندگی و شرافت آن ها را هدف قراردادند، حتما مجازات خواهند شد. ۱۷ آوریل(29 فروردین) در فلسطین به نام روز اسیر نامگذاری شده است. شورای ملی فلسطین در سال ۱۹۷۴ میلادی این نام‌گذاری را انجام داد و از آن زمان تاکنون این روز به یاد اسرا گرامی داشته می‌شود. باشگاه اسرای فلسطینی به مناسبت روز اسرای فلسطینی اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است و در حال حاضر ۵۰۰۰ فلسطینی در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی