شناسه خبر : 47150
تاریخ انتشار : 1399/01/19 13:54
تلاش جوزپ بورل برای معافیت بشردوستانه تحریم‌ها

نورنیوز بررسی کرد؛

تلاش جوزپ بورل برای معافیت بشردوستانه تحریم‌ها

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بر لزوم معافیت بشردوستانه تحریم‌ها در بحبوحه شیوع کرونا سخن گفت و بار دیگر خواستار رفع تحریم‌های کوبا، ایران، کره‌شمالی، سوریه و ونزوئلا شد. در همین رابطه 60 انجمن سیاسی و اجتماعی اسپانیا با صدور نامه‌ای خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار تعلیق فوری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، ونزوئلا، کوبا...

نورنیوز_گروه بین‌الملل: «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در یک نشست غیررسمی با وزرای دفاع ۲۷ کشور عضو این اتحادیه به رایزنی در خصوص کمک نظامی برای مقابله با بحران شیوع کرونا در اتحادیه اروپا و تاثیر شیوع کرونا بر سیاست امنیتی و دفاعی مشترک این اتحادیه پرداختند.
او با شرکت در یک ویدیو کنفرانس خبری درباره این اجلاس گفت: «ما اولین نشست غیررسمی وزرای دفاع اتحادیه اروپا را از طریق ویدیو کنفرانس برگزار کردیم. ما درباره ملاحظات امنیتی همه‌گیری ویروس کرونا و پاسخی که ارتش‌های کشورهای عضو به آن می‌توانند بدهند، صحبت کردیم.»
بورل همچنین درباره مواضع اتحادیه اروپا در خصوص لزوم معافیت بشردوستانه تحریم‌ها در بحبوحه شیوع کرونا سخن گفت و بار دیگر خواستار رفع تحریم‌های کوبا، ایران، کره‌شمالی، سوریه و ونزوئلا شد.
شایان ذکر است که در همین رابطه ۶۰ انجمن سیاسی و اجتماعی اسپانیا با صدور نامه‌ای خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار تعلیق فوری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، ونزوئلا، کوبا و همچنین پایان محاصره نوار غزه در بحبوحه بحران کرونا شدند.
این در حالی است که با وجود فشارهای جامعه بین‌المللی به ایالات متحده برای لغو تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران و دیگر کشورها در پی بحران کرونا، واشنگتن لجاجت ورزیده و نه‌ تنها حاضر به لغو تحریم‌ها نشده بلکه در مواردی تحریم‌های خود علیه ایران را افزایش داده است


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی