شناسه خبر : 45987
تاریخ انتشار : 1399/01/06 12:37
آیا فرضیه محو تدریجی کرونا در جهان درست است؟

نورنیوز بررسی کرد؛

آیا فرضیه محو تدریجی کرونا در جهان درست است؟

واکسن کرونا مانند هر ویروس دیگری بالاخره تولید خواهد شد اما تا آن زمان و کنترل کامل بر ویروس، تنها همکاری و شکیبایی مردم است که می تواند روند رو به رشد شیوع ویروس را کند تر کند و یا حتی آن را متوقف نماید. بدون هماهنگی و اقدامات سختگیرانه همه کشورها، مهار این ویروس ممکن نخواهد شد.

نورنیوز-گروه اجتماعی:زندگی در سایه کرونا زیست انسان ها را با چالش ها و محدودیت های زیادی روبرو کرده است.

جان بسیاری از ساکنین کره زمین نیز با شیوع کرونا درمعرض تهدیدات جدی قرار گرفته است
  امروز مهمترین سوال مردم جهان این است که این شرایط تا کجا ادامه خواهد داشت و اینده شیوع ویروس کرونا چه خواهد شد؟ 
سازمان جهانی بهداشت، عملکرد کشورهای درگیر،برای مقابله با ویروس  را شکل گیری شرایط اینده این بحران بسیار تعیین کننده می داند.
اجرای طرح غربالگری فرد به فرد و جدا کردن مبتلایان ،باعث قطع تدریجی زنجیره ابتلا وکاهش قابل توجه سرعت رشد اپیدمی خواهد شد.
به عقیده مشاور ارشد مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، قرنطینه و بستن شهرها  تنها تسکین موقت است . با این کار ممکن است به صورت موقت بیماری کنترل شود اما احتمال بازگشت موج دوم شیوع با شدت بیشتر نیز بسیار بالا خواهد بود. 
همچنین متخصصان معتقدند  ، فرضیه ناپدید شدن ناگهانی ویروس، فرضیه ای نامحتمل بوده و احتمال ایجاد موج های با سطوح پایین تر بسیار بالاست .
 در همین راستا مسئول طرح های مقابله با کرونا در چین  اعلام کرد با وجود کنترل بیماری در این کشور و کاهش محدودیت ها، چین خود را برای موج دوم بیماری از خارج کشور اماده می کند. 
وی همچنین تنها راه حل قطعی مقابله با کرونا را تعطیلی همزمان همه جهان به مدت ۴ هفته دانسته و میگوید بدون  هماهنگی و اقدامات سختگیرانه همه کشورها،
 مهار این ویروس ممکن نخواهد شد.
واکسن کرونا مانند هر ویروس دیگری بالاخره  تولیدخواهد شد. اما تا ان زمان  و کنترل کامل بر ویروس، تنها همکاری و شکیبایی مردم است که میتواند  روند رشد ویروس را کند تر کرده و یا حتی ان را متوقف کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی