شناسه خبر : 45931
تاریخ انتشار : 1399/01/05 13:51
ناقلان پنهان؛ تهدید جدید شیوع کرونا

نورنیوز بررسی کرد؛

ناقلان پنهان؛ تهدید جدید شیوع کرونا

در بسیاری از بیماران کرونایی، "نابویایی" تنها نشانه بیماری بوده است و نشانه های معمول کرونا یعنی تب یا سرفه در این افراد دیده نشده است. عدم ظهور سایر نشانه های بیماری ممکن است به عدم مراجعه به مراکز پزشکی برای انجام تست و در نتیجه گسترش بیشتر کرونا در جهان منجر شود...

نورنیوز-گروه اجتماعی: با شیوع بیماری کرونا در ایران ، گزارش هایی درباره  اختلالات بویایی و چشایی در مناطق درگیر با بیماری منتشر شد. شروع انتشار این گزارش‌ها از حدود نیمه اسفند از گیلان در شمال ایران بود و به تدریج به تهران و قم  هم رسید.

بررسی ها نشان میدهد گزارش های مشابه از اختلال "نابویایی"  در امریکا، فرانسه، کره جنوبی ، چین و ایتالیا نیز ثبت شده است . 
بررسی امارهای کره جنوبی که  تست های شناسایی بیشتری در آن انجام شده است ، نشان میدهد ۳۰ درصد از افراد مبتلا به کرونا با اختلالات بویایی روبرو بوده اند. 
با پیشروی کرونا گزارش ها از بروز این اختلال در افراد بیمار  به صورت قابل توجهی افزایش یافته است.
 در بسیاری از افراد بیمار ،  "نابویایی"  تنها نشانه بیماری بوده و  نشانه های معمول کرونا یعنی تب یا سرفه در انها دیده نشده است.
 عدم ظهور سایر نشانه های بیماری ممکن است به عدم مراجعه  به مراکز پزشکی برای انجام تست  و در نتیجه  گسترش بیشتر کرونا در جهان منجر شود.
این موضوع سبب نگرانی هایی درباره "ناقلان  پنهان ویروس " و نقش انها در گسترش غیر قابل کنترل آن در سطح جهان شده است.
 این موضوع اهمیت قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماعات  ، حتی برای افراد بدون علائم را بیش از پیش روشن میکند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی