شناسه خبر : 45750
تاریخ انتشار : 1399/01/03 13:18
پدافند هوایی یمن جنگنده های ائتلاف سعودی را از آسمان یمن بیرون راند

نورنیوز بررسی کرد؛

پدافند هوایی یمن جنگنده های ائتلاف سعودی را از آسمان یمن بیرون راند

یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد که پدافند هوایی این کشور توانست تعدادی جنگنده ائتلاف سعودی را فراری دهد.

یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد، ساعت ۲۲ شامگاه شنبه پدافند هوایی یمن توانست با تعدادی جنگنده متجاوز دشمن در آسمان شهر «صرواح» در استان «مأرب» مقابله کند و آنها را قبل از انجام هرگونه عملیات خصمانه، وادار به فرار کند.

این مقام نظامی تاکید کرد، « نیرو های مسلح به مقابله با دشمن تا مصون شدن کامل آسمان یمن از هر گونه تحرک متجاوزان ادامه می‌دهد.» 

پدافند هوایی یمن برای پنجمین بار طی هفته گذشته با رصد و رهگیری جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی، حملات آنها را دفع کرده است. 

یحیی سریع شامگاه جمعه(۱ فروردین) با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت: «به لطف خدا پدافند هوایی توانست با تعدادی جنگنده متجاوز دشمن در حریم هوایی “مجزر” و “براقش” مقابله کرده و آنها را پیش از انجام هرگونه اقدام خصمانه، مجبور به فرار کند.»

گفتنی‌است چهارم بهمن ماه در جریان «نمایشگاه شهید عبدالعزیز الهمهرم» ارتش یمن از چهار پدافند موشکی جدید خود با نام های «ثاقب۱»، «ثاقب۲»، «ثاقب۳» و «فاطر۱» رونمایی کرد و در این مدت توانسته چند پهپاد و جنگنده سعودی را رهگیری و منهدم کند.

کشور یمن در پنجمین سال جنگ به بهانه بازگرداندن دولت «عبد ربه منصور هادی» است و چند روز دیگر وارد سال ششم خود می‌شود. 
وزارت بهداشت یمن گزارش داده است که دومیلیون‌ونیم کودک دچار سوء تغذیه و سوء تغذیه حاد شده‌اند و نیم میلیون زن باردار یا شیر ده همراه فرزندانشان در خطر جدی هستند. 
همچنین مجامع بین المللی هشدار داده‌اند، جان ۲۲ میلیون یمنی بر اثر گرسنگی و کمبود مواد غذایی به دلیل محاصره همه جانبه در خطر است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی