شناسه خبر : 45571
تاریخ انتشار : 1398/12/29 17:18
نشست آسه‌آن به علت کرونا به تعویق افتاد

نشست آسه‌آن به علت کرونا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ویتنام اعلام کرد که نشست اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی موسوم به «آسه‌آن» به علت گسترش ویروس کرونا تا پایان ماه ژوئن (تیرماه) به تعویق افتاد.

وزارت امور خارجه ویتنام اعلام کرد که نشست اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی موسوم به «آسه‌آن» به علت گسترش ویروس کرونا تا پایان ماه ژوئن (تیرماه) به تعویق افتاد. به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه این کشور افزود که «وین سوان فوک» نخست وزیر ویتنام در مورد تعویق این نشست به رهبران دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا اطلاع داده است. نشست سی و ششم ۱۰ کشور عضو آسه‌آن قرار بود ۶ تا ۹ آوریل (۱۸ تا ۲۱ فروردین ۹۹) در ویتنام برگزار شود.

پیشتر نیز دیدار سران آسه‌آن با «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که قرار بود ۱۴ مارس (۲۴ اسفندماه) در لاس‌وگاس برگزار شود، به علت شیوع بیماری کرونا تعلیق شده بود. ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام کرد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی