شناسه خبر : 45493
تاریخ انتشار : 1398/12/28 18:59
اتحادیه‌اروپا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در افغانستان شد

اتحادیه‌اروپا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در افغانستان شد

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان در پیامی توئیتری از ثبت 22 مورد مثبت ویروس کرونا در این کشور ابراز نگرانی و تاکید کرد: همه حق دارند تا برای مبارزه با ویروس کرونا کمک دریافت کنند و پیش از همه باید برای فراهم کردن کمک‌های بهتر؛ آتش‌بس کامل در این کشور برقرار شود.

«رولاند کوبیا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان در پیامی توئیتری از ثبت ۲۲ مورد مثبت ویروس کرونا در این کشور ابراز نگرانی و تاکید کرد: همه حق دارند تا برای مبارزه با ویروس کرونا کمک دریافت کنند و پیش از همه باید برای فراهم کردن کمک‌های بهتر؛ آتش‌بس کامل در این کشور برقرار شود. نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان در ادامه بر لزوم عدم وضع مالیات بر کمک‌های بشردوستانه در این کشور تاکید کرد و نوشت: دسترسی مردم به کمک‌های بشردوستانه باید تامین و جان کارمندان نهادهای خیریه حفظ شود.

«رولاند کوبیا» همچنین خواستار همکاری و هماهنگی مردم افغانستان با دولت این کشور برای مهار بهتر ویروس کرونا شد و اضافه کرد که این اقدامات میزان کمک‌رسانی به همه مردم افغانستان را افزایش خواهد داد. گفتنی است وحیدالله مایار سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان در نشست خبری در کابل گفته بود: هیچ مورد مثبت ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ثبت نشده است. از ابتدای شیوع کرونا در این کشور تا کنون از ۳۴۰ مورد مشکوک ابتلا به کرونا آزمایش گرفته شده که تنها ۲۲ مورد آن مثبت بوده است.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی