شناسه خبر : 45244
تاریخ انتشار : 1398/12/25 18:23
مخفی گاه ویروس کرونا کجاست؟

نورنیوز بررسی می کند

مخفی گاه ویروس کرونا کجاست؟

ویروس کرونا با سرعت سرسام اوری سلامت جهان را تحت تاثیر قرار داده و همه مردم به دنبال یافتن یک پاسخ هستند: برای مبتلا نشدن به این ویروس باید نگران چه چیز هایی باشیم ؟

نورنیوز - گروه اجتماعی :اصلی ترین ارگان حیاتی تحت تاثیر ویروس کووید -19در بدن انسان ریه ها هستند. در حالت های شدید تر بیماری،اندام های دیگری شامل معده و روده ، قلب و عروق و کبد وکلیه ها ممکن است تحت تاثیر ویروس با نارسایی های مواجه شوند . فعال ترین دوره زندگی ویروس کرونا در گلوی افراد است از این رو ترشحات بینی، بزاق و ترشحات تنفسی، اصلی ترین نقطه حضور ویروس در بدن انسان به حساب میآید .

برای تشخیص این بیماری نیز ترشحات بزاق و بینی فرد مشکوک به کرونا مورد آزمایش قرار می گیرد. مهمترین راه انتقال این بیماری از راه قطرات تنفسی است.پرتاب این قطرات از طریق عطسه و سرفه افراد مبتلا و ورود آن به هوا و یا نشستن آنها روی سطوح میتواند باعث ابتلای دیگر افراد شود . کرونا، ویروسی است که از طریق خون منتقل نمی شود و امتناع شهروندان از اهداء خون به دلیل ترس از آلوده شدن به هیچ وجه صحیح نیست.

بر خلاف آنچه دانشمندان چینی در ابتدا تصور میکردند ، ویروس های پیدا شده در مدفوع انسان های مبتلا به کووید - 19 نشان میدهد ویروس ها توسط اسید معده و باکتری های درون روده کشته می شوند.این بدان معناست که خطر شیوع ویروس از طریق فاضلاب های شهری نیز وجود ندارد . آب های آشامیدنی نیز نمیتوانند منبع انتقال ویروس باشند. وجود کلر به عنوان ماده گندزدا در شبکه تصفیه آب شرب ، احتمال آلودگی آب شرب به کرونا را به صفر می‌رساند.

تجهیزات حفاظتی استفاده شده مانند دستکش و ماسک یکی از عوامل مهم انتقال ویروس هستند. در صورتی که این لوازم را در کنار سایر پسماند ها بریزیم ، آنهارا به پسماند های عفونی تبدیل میکند و می تواند موجب ازدیاد منابع انتقال ویروس شود . تفکیک زباله ها و قرار دادن زباله های مشکوک به آلودگی در کیسه های دربسته مهمترین اقدامی است که باید پس از استفاده از تجهیزات ایمن ساز چون ماسک، دستکش و... انجام شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی