شناسه خبر : 45242
تاریخ انتشار : 1398/12/25 18:11
توافق مشروط لیست مشترک عربی با کاندیداتوری گانتس برای نخست وزیری اسرائیل

توافق مشروط لیست مشترک عربی با کاندیداتوری گانتس برای نخست وزیری اسرائیل

لیست مشترک عربی اعلام کرد، به شرط آنکه بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی-سفید به تشکیل کابینه‌ای میانه–چپ گرا اقدام کند، به شکل کامل از او حمایت خواهد کرد.

به نوشته روزنامه "تایمز" اسرائیل، ایمن عوده، رئیس لیست مشترک عربی امروز یکشنبه تاکید کرد: همه ۱۵ نماینده این لیست در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به کاندیداتوری گانتس برای تشکیل کابینه رای خواهند داد و این تصمیم برای برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی و رهبر حزب راست‌گرای لیکود گرفته شد. عوده در ادامه گفت: مجمع ملی دموکرات که از جمله احزاب اعراب ساکن اراضی اشغالی در لیست مشترک است و اساسا با کاندیداتوری گانتس مخالف است، تصمیم شجاعانه‌ای اتخاذ کرده و موضع گیری مشترکی را با سایر احزاب لیست در پیش گرفت.

رئیس لیست مشترک در ادامه تاکید کرد که این لیست به شدت با تشکیل هر گونه کابینه یکپارچه‌ای شامل گانتس و نتانیاهو مخالفت خواهد کرد. نتانیاهو به تازگی با شیوع ویروس کرونا در اراضی اشغالی از گانتس، رقیب خود دعوت کرد کابینه‌ای مشترک تشکیل دهند. گانتس که ائتلافش در انتخابات اخیر کنست ۳۳ کرسی را برای تشکیل کابینه اکثریت به دست آورد، در صورتی که هم پیمانان او از جمله حزب "اسرائیل خانه ما" به ریاست آویگدور لیبرمن از حمایتش دست برندارند، با تصمیم اخیر لیست مشترک راه برایش باز شده است.

لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" امروز در صفحه شخصی خود در فیسبوک حمایتش از تشکیل کابینه یکپارچه و اضطراری با توجه به شیوع کرونا را اعلام کرد اما نوشت: فراخوان نتانیاهو تنها بازی است که این نخست وزیرِ متهم در سه پرونده فساد برای فرار از عدالت و کشاندن اسرائیل به دور چهارم انتخابات پس از شش تا هشت ماه در پیش گرفته است.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی