شناسه خبر : 45085
تاریخ انتشار : 1398/12/23 20:38
عراق از آمریکا به شورای امنیت شکایت می‌کند

عراق از آمریکا به شورای امنیت شکایت می‌کند

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که این کشور از آمریکا به دلیل حملات هوایی‌اش علیه نیروهای عراق، به شورای امنیت و سازمان ملل متحد شکایت می‌کند

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که این کشور از آمریکا به شورای امنیت و سازمان ملل متحد شکایت می‌کند. وزارت خارجه عراق شامگاه جمعه (۲۳ اسفند) اعلام کرد که «اقدام نیروهای آمریکایی در بمباران مقر [نیروهای] دولتی عراق اقدام خصمانه و نقض حاکمیت است». وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای که منتشر کرده، گفته است که این گونه حملات آمریکایی‌ها تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم از بین برده و به توافق ایجاد شده بین عراق و ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا صدمه می‌زند.

عراق گفته است که به‌زودی در نامه‌های جداگانه از آمریکا به دلیل حملات امروز به شورای امنیت و سازمان ملل متحد شکایت خواهد کرد. وزارت دفاع آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که حملات هوایی «دقیقی» به فرودگاه درحال ساخت کربلا و مقر نیروهای ارتش و الحشد الشعبی در استان‌های الانبار و صلاح الدین انجام داده است. در این حمله چند نیروی عراقی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند. پارلمان عراق ۱۵ دی بعد از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی، به طرح اخراج نیروهای آمریکا از عراق رأی مثبت داد.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی