شناسه خبر : 44974
تاریخ انتشار : 1398/12/22 16:22
توان پزشکان ایتالیایی برای مقابله با کرونا رو به پایان است

توان پزشکان ایتالیایی برای مقابله با کرونا رو به پایان است

یکی از پزشکان اورژانس ایتالیا هشدار داد با توجه به اینکه شیوع کرونا طی روزهای آینده تشدید خواهد شد، توان پزشکان ایتالیا برای کمک به بیماران مبتلا به این ویروس احتمالاً به سرحد خواهد رسید.

یکی از پزشکان اورژانس در مرکز شیوع ویروس کرونا در ایتالیا در گفت‌وگو با آژانس ویدئویی «راپتلی» وابسته به شبکه روسی «راشاتودی» با اشاره به تسریع شیوع این ویروس ناشناخته در ایتالیا گفت که توانایی کادر پزشکی برای کمک به مبتلایان به «کووید-۱۹» رو به پایان است. وی هشدار داد که اگر شمار مبتلایان به ویروس کرونا همچنان به روند افزایشی خود ادامه دهد، نجات بیماران مبتلا به این ویروس اولویت‌بندی خواهد شد.

در شهر «پیاچنزا»، در قلب شیوع ویروس کرونا در شمال ایتالیا، صبر کادر پزشکی که بیش از حد معمول در حال فعالیت هستند، در حال لبریز شدن است و نشانه‌هایی از کاهش روند شیوع کرونا در این شهر مشاهده نمی‌شود. شهر مذکور با جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر، روز یکشنبه هفته جاری بعد از تأیید مرگ ۵۰ نفر و ابتلای بیش از ۶۳۰ نفر به ویروس کرونا، قرنطینه شد.

«دیوید باستونی» که در بخش اورژانس بیمارستان «گوگلیرمو دا سالیستو» در پیاچنزا کار می‌کند در گفت‌وگو با راپتلی در خصوص تلاش‌های بی‌وقفه تیم پزشکی برای مبارزه با کرونا گفت: «شب بسیار خسته‌کننده‌ای بود...شیوع این بیماری به ما این حقیقت را فهماند که در پایان روز، همه ما در مواجهه با شیوع اینگونه بیماری‌ها و این ویروس‌ها، انسان هستیم و همگی مثل یکدیگریم». باستونی تصریح کرد که شیوع ویروس کرونا در روزهای آینده بدتر خواهد شد و از تمامی شهروندان ایتالیایی درخواست کرد تا تمامی اقدامات ممکن برای جلوگیری از تماس با ویروس کرونا را انجام دهند.

وی اینگونه توضیح داد: «روشن است که اگر جامعه از محدودیت‌ها پیروی نکند و شمار [مبتلایان] همچنان افزایش یابد، در یک نقطه خاص، توانایی ما برای کمک به افراد نیز سرحد خود خواهد رسید». وی ابراز نگرانی کرد که بزودی مجبور خواهند شد بیماران را بر اساس افرادی که شانس بیشتری برای بهبودی و نجات از بیماری دارند، دسته‌بندی کنند و گفت: «واقعاً امیدوارم که چنین چیزی رخ ندهد».

ایتالیا در میان کشورهای اروپایی بیشترین آسیب ناشی از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده است به طوریکه تعداد مبتلایان به این ویروس روز گذشته (چهارشنبه) در این کشور اروپایی به ۱۲ هزار و ۴۶۲ مورد رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز ظرف ۲۴ ساعت با افزایش ۱۹۶ نفری به ۸۲۶ نفر رسید.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی