شناسه خبر : 44884
تاریخ انتشار : 1398/12/21 16:03
غریب آبادی: تحریمهای آمریکا مانع ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران شده است.

نورنیوز بررسی کرد؛

غریب آبادی: تحریمهای آمریکا مانع ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران شده است.

نماینده ایران در نشست فصلی شورای حکام آژانس گفت: آمریکا با ایجاد محدودیت های مالی و اعمال انواع تهدیدات بر شرکت های دارویی، علارغم شعارهای انسان دوستانه اش در خصوص عدم مشمولیت کالاهای دارویی در لیست تحریمها، راه ورود کالاهای پزشکی به داخل کشور را بسته است.

سخنرانی کاظم غریب آبادی نماینده ایران در نشست فصلی شورای حکام آژانس:

آمریکا مدعی است که دارو و غذا مشمول تحریم های آمریکا نیستند، اما با ایجاد محدودیت ها وممنوعیت ها بر سر راه نقل و انتقال مالی از یک سو و تهدید شرکت های دارویی و پزشکی از سوی دیگر، عملا مانع ارسال دارو و تجهیزات پزشکی شده است.

نکته واضحی که در مواضع کشورهای مختلف در نشست شورای حکام در مورد برجام وجود دارد و از حمایت گسترده دولت های عضو آژانس نیز برخوردار است؛ ضرورت حفظ برجام می‌باشد .

 بازگرداندن تعادل از بین رفته بین حقوق و مسئولیت های تمامی طرف های برجام، یک ضرورت عینی است.

اقدام ایران در کاهش اجرای برخی تعهدات در همین راستا بوده است و بازگرداندن تمامی گام ها، نیازمند بسیج عملی ظرفیت ها در طرف های باقی مانده برای انجام تعهداتشان است. 

 مایلم یادآوری کنم که ایران، خود قربانی سلاح های شیمیایی توسط برخی کشور های به اصطلاح مدافع رژیم عدم اشاعه می‌باشد . مفهموم «گریز هسته ای» ‌ارتباط آن با «منافع عدم اشاعه» یک اصطلاح ساختگی سیاسی است که هیچ جایگاهی در ادبیات و اسناد آژانس ندارد.

 برخی طرف های اروپایی عنوان می دارند که برخی فعالیت های هسته ای ایران غیرقابل بازگشت هستند، این سوال باید مطرح شود که آیا آنها آمادگی دارند میلیارد ها یورو هزینه وخسارت های وارده بر ایران در بخش های مختلف را به دلیل اقدامات غیر قانونی آمریکا جبران کنند؟ 

 این توافق بر مبنای اعتماد بین طرفین ایجاد نشده، بلکه اعتماد قرار بود تا به عنوان نتیجه اجرای تعهدات توسط طرفین باشد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی