شناسه خبر : 44745
تاریخ انتشار : 1398/12/19 21:43
نوروز امسال؛ مسافرت یا جان عزیزانمان، انتخاب با خودمان است!

نورنیوز بررسی می کند:

نوروز امسال؛ مسافرت یا جان عزیزانمان، انتخاب با خودمان است!

در شرایطی که فراگیری ویروس «کووید 19» موسوم به کرونا همچنان ادامه دارد، امن‌ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس، خانه است و مسافرت می‌تواند به قیمت جان کسانی که دوستشان داریم تمام شود.

 نورنیوز ـ گروه اجتماعی: کرونا همچنان مرزهای جغرافیای را در می‌نوردد و کشورهای جهان را یکی پس از دیگری درگیر خود می‌کند. در کشور ما نیز مبتلایان به این ویروس در حال افزایش است و بیشتر شهرها درگیر مبارزه با آن هستند. از همین رو متولیان امر برای قطع کردن زنجیره ابتلا، مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرده و در برخی شهرها نیز ساعات کاری ادارات و بانک‌ها محدود شده است. چنانچه مشخص است نباید این تعطیلی‌ها و نزدیکی به ایام نوروز را فرصتی برای سفر دانست، اما با وجود توصیه‌های مداوم از سوی مسئولین مربوطه درباره پرهیز از سفر، ترافیک جاده‌ها نشان می‌دهد برخی از مردم این تذکرات را جدی نگرفته‌اند که همین نکته موجب اعمال محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های بیشتر در موضوع مسافرت شده است.

در همین راستا؛ تاکنون برای استان‌های گیلان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، اصفهان، البرز، سمنان، گلستان، فارس، خوزستان، یزد، اردبیل، کرمانشاه، کرمان، همدان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، قشم، خراسان شمالی، ایلام، بوشهر و لرستان در ایام نوروز ممنوعیت ورود مسافر اعلام شده است. روز دوشنبه اعلام شد که برای مقابه با شیوع ویروس کرونا پروازها به کیش از سه شنبه محدود شده و در این راستا هرگونه سفر گروهی و تور به کیش ممنوع خواهد بود. بر اساس اخبار اعلام شده بلیط‌های «کیش ایر» تنها برای خویشاوندان، کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات دولتی در کیش صادر خواهد شد.

در شرایطی که فراگیری ویروس «کووید 19» موسوم به کرونا همچنان ادامه دارد، امن‌ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس، خانه است و مسافرت می‌تواند به قیمت جان کسانی که دوستشان داریم تمام شود. هریک از ما می توانیم ادامه دهنده زنجیره آلودگی به مناطقی باشیم که عزیزانمان در آن زندگی می کنندو باید ضمن رعایت نکات بهداشتی، با ماندن در خانه علاوه بر حفاظت از جان عزیزانمان سهم خود را در ریشه‌کن کردن این ویروس نحس ادا کنیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی