شناسه خبر : 44580
تاریخ انتشار : 1398/12/17 19:00
عضو پارلمان عراق از بدعهدی در معامله تسلیحاتی با بغداد پرده برداشت

عضو پارلمان عراق از بدعهدی در معامله تسلیحاتی با بغداد پرده برداشت

عضو پارلمان عراق با بیان اینکه کشورش 40 میلیارد دلار در سال 2012 برای خرید 20 جنگنده از آمریکا پرداخت کرده اما فقط سه فروند آن را تحویل گرفته است، گفت دولت باید در جواب بدعهدی آمریکا قرارداد را فسخ کرده و از کشوری دیگر سلاح خریداری کند.

 «عبدالهادی السعداوی» عضو پارلمان عراق روز شنبه اطلاعاتی جنجالی درباره قراردادهای تسلیحاتی کشورش با آمریکا از جمله قرارداد خرید هواپیماهای «اف-۱۶» در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد که واشنگتن هنوز به تعهدات خود در خصوص آن عمل نکرده است. السعداوی در گفت‌وگویی درباره قردادهای تسلیحاتی که عراق در مدت گذشته به امضا رسانده است، گفت: «پول‌هایی برای تسلیح عراق هزینه می‌شود که هیچ کنترلی روی آن نیست.

با آمریکایی‌ها قراردادهایی برای واردات هواپیماهای اف-۱۶ منعقد شد و قرار بود که عراق ۲۰ فروند از این هواپیماها تحویل داده شود، اما تاکنون فقط سه فروند هواپیما تحویل گرفته شده با وجود اینکه مبلغ این قرارداد ۴۰ میلیارد دلار است که در سال ۲۰۱۲ تماما پرداخت شده است». به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، این عضو پارلمان از دولت عراق خواست با توجه به اینکه طرف آمریکایی به این قرارداد پایبند نبوده است، آن را فسخ کند و پول‌ها را به خزانه دولت بازگرداند. السعداوی گفت: «امکان بازگشت این پول به عراق وجود دارد تا این کشور خودش برای خرید اسلحه از کشوری دیگر به منظور تقویت توان رزمی خود تصمیم بگیرد».


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی