شناسه خبر : 44434
تاریخ انتشار : 1398/12/15 22:00
اروپایی‌های شورای امنیت آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردند

اروپایی‌های شورای امنیت آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کردند

اعضای اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مشترک، آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم و بر ادامه تحریم‌ها تاکید کردند.

نمایندگان بلژیک، فرانسه، آلمان، استونی و انگلیس روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران حاضر در سازمان ملل متحد حاضر شدند و نسبت به انجام آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در روز نخست ماه مارس، به شدت ابراز نگرانی کردند. این کشورها، اقدام کره شمالی را تحریک آمیز دانستند و خواستار اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت در این زمینه شدند. در حالی که چین و روسیه در ماه‌های گذشته پیش نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرده بودند که به موجب آن تحریم‌های شورای امنیت به ازای اقدامات کره شمالی در عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی کاهش یابد، اما آمریکا و کشورهای اروپایی به ویژه اعضای دائمی شورای امنیت با آن موافقت نکردند.

به اعتقاد این کشورها، تحریم‌ها ضمانتی برای اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت است و اگر کاهش یابد، ممکن است کره شمالی هم از اجرای تععدات خود سرباز زند. در این بیانیه یادآوری شده است پیونگ یانگ از ماه مه 2019 تا کنون ، 14 مورد آزمایش موشک بالستیک انجام داده است که صلح و امنیت بین المللی را تضعیف می‌کند. اروپایی‌های شورای امنیت از کره شمالی خواستند تا به مذاکرات معنادار با ایالات متحده با هدف عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح اتمی با حسن نیت مشارکت کند. این بیانیه همچنین تاکید کرده‌اند به جز کنار گذاشتن سلاح های کشتار جمعی و برنامه های موشکی بالستیک کره شمالی، راه دیگری برای دستیابی به امنیت و ثبات وجود ندارد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی