شناسه خبر : 44409
تاریخ انتشار : 1398/12/15 16:36
سوریه خواستار اتخاذ موضع انسانی غربی ها در خصوص ادلب شد

سوریه خواستار اتخاذ موضع انسانی غربی ها در خصوص ادلب شد

وزارت خارجه سوریه روز پنجشنبه با تاکید براینکه برخی از کشورهای غربی به دنبال سیاسی کردن مسائل انسانی در استان ادلب برای تامین منافع خود هستند، از این کشورها خواست به سیاست نفاق و دروغ گویی خود پایان دهند و موضع انسانی در قبال ادلب اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)ٰ، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: سخنان و اشک تمساح ریختن مسئولان برخی از کشورهای غربی درباره اوضاع انسانی استان ادلب به سبب عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی و نادیده گرفتن جنایت های این تروریست ها و نیز نظامیان ترکیه، بیانگر نفاق و دروغ گویی این کشورها در سیاست شان است. آن ها همچنان به دنبال سیاسی کردن همه مسائل انسانی هستند و هیچ توجهی به کشته شدن سوری ها یا نابود شدن خانه هایشان یا وخامت اوضاع زندگی شان ندارند. وزارت خارجه سوریه خطاب به این کشورها تاکید کرد: مبارزه با تروریسم در خاک سوریه حق قانونی این کشور طبق قوانین و قطعنامه های بین المللی است و گروه های تروریستی و در راس آن هیات تحریر الشام که از سوی شورای امنیت سازمان تروریستی اعلام شده، با ارتش سوریه می جنگند و از مردم استان ادلب به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. تروریست ها و نظام اردوغان اجازه نمی دهند سوری های ادلب از سه گذرگاه انسانی که دولت سوریه ایجاد کرده خارج شوند.

این منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه افزود: در حالی که برخی از کشورهای و در راس آن آلمان و فرانسه سعی می کنند از اوضاع انسانی ادلب به عنوان بهانه ای برای توقف عملیات نظامی علیه تروریست ها بهره برداری کنند، از سوی دیگر در معرض باج خواهی اردوغان قرار دارند که همچنان از رنج های پناه جویان سوری سوء استفاده می کند و این کشورها را تهدید کرده که موج پناه جویان را راهی اروپا خواهد کرد. وی تاکید کرد: دولت سوریه از هیچ تلاشی برای ارائه کمک های لازم به شهروندان سوری در سراسر خاک سوریه دریغ نمی کند و تا جایی که بتواند تسهیلات و کمک های لازم را در اختیار شهروندانی که آواره شدند یا به سوریه بازگشته اند، قرار می دهد.

به دنبال افزایش تنش ها میان آنکارا و دمشق بر سر ادلب، اردوغان نیز برای بررسی این موضوع عازم مسکو شده تا با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در این باره دیدار کند. این در حالی است که طی روزهای اخیر بمب افکن های ترکیه در حمایت از تروریست های تکفیری با حمله به مواضع ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت اسلامی موجب شهادت شماری از آنها شده است و با حضور هزاران نظامی ترک در استان ادلب و درگیری مستقیم آنها با ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی بر تشنج اوضاع در شمال غرب سوریه به عنوان آخرین پایگاه گروه های تروریستی افزوده شده است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی