شناسه خبر : 44130
تاریخ انتشار : 1398/12/12 15:13
امریکا همچنان رکورد دار اقتصاد خشونت در جهان است

نورنیوز بررسی می کند:

امریکا همچنان رکورد دار اقتصاد خشونت در جهان است

با وجور رکورد بیشترین خشونت با اسلحه در سال 2019 در آمریکا نه تنها قانونی برای منع استفاده از اسلحه در این کشور تصویب نشده است ،بلکه مقامات ارشد کاخ سفید و جمهوریخواهان کنگره مخالفت خود را با تغییر قوانین کنونی به وضوح اعلام میکنند .

نورنیوز-گروه بین الملل؛ خشونت با اسلحه پدیده ای است که در سال میلادی گذشته انتقادات فراوانی را به سیاست های امنیتی آمریکا به همراه داشته است.
یکی ازعلل مهم رشد خشونت با اسلحه در این کشور قوانین حامی خشونت هستند . قانون استفاده آزاد از اسلحه مسبب  کشتارهای روزانه شهروندان و فراگیر شدن حس ناامنی در این کشور شده است. 
از سوی دیگر نتایج یک تحقیق تازه منتشر شده از سوی دموکرات‌های کنگره نشان می‌دهد خشونت‌ با اسلحه در سال 2019 ، ۲۲۹ میلیارد دلار به دولت آمریکا هزینه تحمیل کرده است . این میزان   ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا را تشکیل می‌دهد.
با این حال سود هنگفت حاصل از فروش سلاح و نفوذ بالای لابی اسلحه در این کشور موجب شده است تا تلاش‌ها برای سختگیرانه کردن قوانین حمل سلاح راه به جایی نبرد.
حمایت دولت امریکا از تبعیض های نژادی مثلث خطر این پدیده را تکمیل میکند . آمار نشان دهنده آن است که کودکان سیاه پوست ده برابر کودکان سفید پوست قربانی حملات مسلحانه در مدارس بوده اند. همچنین تعداد افراد سیاه‌پوست غیرنظامی کشته شده توسط پلیس آمریکا، 5 برابر سفید‌پوستان است!
" ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا یکی از حامیان اصلی اسلحه‌داران آمریکایی است. به طوری که وی در آغاز دوران ریاست جمهوری اش خطاب به دارندگان اسلحه اطمینان داد که 8 سال تعرض به حقوق اسلحه‌داران آمریکایی به پایان رسیده است و حالا آن‌ها یک حامی واقعی در کاخ سفید دارند.
مجموع این عوامل  موجب شده  که در سال 2019 رکورد بیشترین موارد کشتار با اسلحه مربوط به آمریکا باشد . همچنین تا به امروز هیچ اقدام موثری برای بهبود این شرایط صورت نگرفته است و نه تنها قانونی برای منع استفاده از اسلحه در این کشور تصویب نشده  ،بلکه مقامات ارشد کاخ سفید و جمهوریخواهان کنگره  موافقت خود را با قوانین کنونی به وضوح اعلام میکنند .
در چنین شرایطی  پیش بینی میشود تا پایان سال 2020  آمریکایی ها همچنان رکورد دار نا امنی و خشونت ناشی از کاربرد اسلحه در دنیا باشند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی