شناسه خبر : 43607
تاریخ انتشار : 1398/12/06 17:38
گوترش خواستار افزایش تلاش‌ها برای مقابله با معضل آوارگی شد

گوترش خواستار افزایش تلاش‌ها برای مقابله با معضل آوارگی شد

دبیرکل سازمان ملل متحد در نشستی که با حضور اندیشمندان، صاحب‌نظران، سیاستمداران اسبق و تحلیل‌گران مسائل سیاسی در ژنو برگزار شد خواستار افزایش تلاش‌ها برای مقابله با معضل آوارگی شد.

«آنتونیو گوترش» روز سه شنبه در میزگرد عالی آوارگان سازمان ملل متحد، خواستار مشارکت جامعه جهانی برای پیدا کردن راه‌کارهای مختلف برای حل این معضل شد. وی گفت: اینکه میلیون‌ها نفر به شکل بی رحمانه‌ای از خانه و کاشانه خود آواره هستند و راه حلی برای این معضل وجود ندارد، قابل قبول نیست. دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه آوارگی نباید یک معضل دائمی باشد خواستار ایده‌های جدید برای کمک به مردن آواره و شناسایی راه‌حل های فوری در این زمینه شد.

میزگرد عالی آوارگان یکم آبان ماه گذشته با هدف بررسی چالش‌های جهانی و تشریک مساعی در زمینه حل بحران اوارگان به دستور گوترش تشکیل شد. در این میزگرد که هشت نفر عضو دارد نام افرادی چون فدریکا موگرینی مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا به چشم می‌خورد. موگرینی سخنانی در نشست امروز بر لزوم پیدا کردن راهکار پایدار برای حل مشکل آوارگان تاکید و تصریح کرد که بحران اوارگان در سوریه، شاخ آفریقا و یمن زنگ خطری برای یافتن راه حل سریع است. وی همچنین خواستار حمایت دبیر کل سازمان ملل از راهکارهایی شد که اعضای این میزگرد برای حل بحران آوارگان ارائه خواهند داد.

آمار سازمان ملل نشان می دهد، بیش از ۷۰ میلیون نفر به زور آواره شده اند که در مقایسه به ۲۰ سال پیش، دو برابر شده است. تعداد آوارگان فقط در مقایسه با سال قبل ۲.۳ میلیون نفر افزایش یافته است. بیش از ۲۵ میلیون از آوارگان پناهجو هستند که از مرزهای بین المللی عبور کرده و نمی توانند به وطن خود بازگردند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی