شناسه خبر : 43333
تاریخ انتشار : 1398/12/03 18:50
اوج گیری‌ چالشهای اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان

اوج گیری‌ چالشهای اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان

تلاش آمریکا برای جلوگیری از تاثیر گذاری منازعات میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی بر توافقات این کشور با طالبان

 نورنیوز- گروه بین الملل-حامیان عبدالله عبدالله که در مخالفت با اعلام اشرف غنی به عنوان برتده اننخابات ریاست جمهوری این کشور تهدید کرده بودند که دولت مستقل تشکیل می دهند برای ولایت‌های سرپل و پنجشیر والی جدید تعیین کردند زلمی خلیل زاد فرستاده ویژه آمریکا برای گفتگو با طالبان امروز به ولایت جوزجان رفت و در شبرغان مرکز این شهر با ژنرال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان پشت درهای بسته ملاقات کرده است. 

خبرنگاران حاضر در منطقه گزارش داده اند که ساختمان محل کار والی جوزجان نیز در محاصره طرفداران ژنرال دوستم قرار دارد و آنها می‌خواهند والی تحت فرمان اشرف غنی را از آنجا بیرون کنند و شخص دیگری را به نمایندگی از عبدالله عبدالله به جای او منصوب نمایند. زلمی خلیل زاد در گفتگو با ژنرال دوستم تلاش کرد که وی را از ادامه تحت کنترل گرفتن ولایت‌های شمال منصرف کند.

ژنرال دوستم در دولت قبل معاون نخست اشرف غنی در ریاست جمهوری بود اما در انتخابات اخیر از عبدالله عبدالله حمایت کرد. آمریکا نگران است که اوج گیری تنشهای آغاز شده میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی توافقات این کشور با طالبان را که از شب گذشته با اجرای طرح کاهش خشونت در افغانستان آغاز شده تحت تاثیر قرار دهد./نورنیوز


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی