شناسه خبر : 42774
تاریخ انتشار : 1398/11/27 11:46
رژیم صهیونیستی جنگ با حزب الله را شبیه سازی کرد

رژیم صهیونیستی جنگ با حزب الله را شبیه سازی کرد

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی هفته گذشته بخاطر نگرانی از حملات موشکی مهلک به کشتی های این رژیم در دریای مدیترانه و همچنین حملات پهپادی، یک جنگ شبیه سازی شده با حزب الله لبنان را در دریا به اجرا در آورد.

به گزارش نورنیوز - امروز (یکشنبه) روزنامه صهیونیستی "تایمز اسرائیل"، حزب الله در طولانی مدت سکوهای دریایی اسرائیل را به عنوان اهداف خود شناسایی کرده است. به اعتقاد ارتش رژیم صهیونیستی، حزب الله دارای قابلیت های لازم برای اجرای تهدیدات و انجام حملات موفقیت آمیز به سکوهای گازی است و همچنین می تواند به خطوط کشتیرانی تجاری حامل کالاهای وارداتی به اسرائیل حمله کند. به نوشته این روزنامه، نیروی دریایی اسرائیل می داند که در جنگ آینده با حزب الله یکی از اهداف اصلی حفاظت از زیرساخت های گاز طبیعی و کشتیرانی در شرق دریای مدیترانه است. تایمز اسرائیل افزود که به همین دلیل کشتی های موشک انداز ناوتیپ سوم نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به مدت یک هفته در جریان رزمایش دریایی، جنگ با نیروهای مقاومت حزب الله را شبیه سازی کردند.

«گای باراک» یکی از فرماندهان نیروی دریایی رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل تصور می کند حزب الله از جبهه دریایی حمله خواهد کرد. به ادعای تایمز اسرائیل، باراک از اظهار نظر در مورد سلاح هایی تحت مالکیت حزب الله در انبار تسلیحاتی این گروه خودداری کرد، اما به صورت کلی مدعی شد که این تسلیحات شامل موشک های ساحل به دریا، پهپادهای انتحاری و قابلیت های دریایی دیگر می شود. در جریان جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ نیروهای حزب الله یک موشک ضد کشتی به سمت ناو «آی ان اس هانیت» شلیک کردند که موجب کشته شدن ۴ سرباز صهیونیست شد. حمله به کشتی هانیت در روز ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر ۱۳۸۵)، اولین حمله مستقیم به یک کشتی اسرائیلی پس از چند دهه بود.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی