شناسه خبر : 42664
تاریخ انتشار : 1398/11/25 20:34
دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء خطاب به فرماندهان آمریکایی: دفن در زادگاه‌تان، کوچکترین حق شهروندی شماست

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء خطاب به فرماندهان آمریکایی: دفن در زادگاه‌تان، کوچکترین حق شهروندی شماست

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق به ذکر خاطره ای از سردار سلیمانی پرداخت و گفت: سردار سلیمانی معتقد بود آمریکا کوچک تر از آن است که بخواهد برای ما شرط بگذارد.

به گزارش نورنیوز به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در چهارمین کنگره بین المللی شهدای مدافع حرم و امنیت که امروز (جمعه 25 بهمن ماه) در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، به سخنرانی پرداخت. متن سخنرانی او بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا

پس کسانی باید در راه خدا جهاد کنند که زندگی این جهان را به آن جهان می‌فروشند و هر کس در راه خدا جهاد کند و کشته شود یا فاتح گردد، زود باشد که او را اجری عظیم دهیم. (نساء 74) عنوان مقاومت همواره با تکیه بر اصول اخلاقی و آرمان‌های بلند اسلام؛ با حفظ عقیده، جهاد در راه خدا و دفاع از مقدسات، میهن و نوامیس ملت مرتبط بوده است. لذا حقیقت رحمانی اسلام را به منصه ظهور رسانده و علاوه بر ارائه برهان خود مبنی بر پویایی و صلابت امت اسلامی؛ به بشریت درس ایمان واقعی، عدالت، آزادی و عزت داده است. و ثابت کرد که مقاومت على رغم رو به رو شدن با مراحل سخت و بلایا، سال های اشغال، رژیم های مستبد، ظلم، فساد، فقر، تحریم و هجوم نیروهای شیطانی استکبار؛ توانسته بدون آنکه اراده پولادین آن سست شده یا قامت مجاهدانش خم شود، در میدان مبارزه پیروزی های زیادی را محقق کند.

مقاومت در این مدت همواره قوی تر شده و به آینده ای درخشان برای امت اسلامی امیدوارتر شده است و از لشکرکشی اشرار و ماشین رسانه‌ای سترگ آنان - که به دنبال ایجاد ترس و تضعیف عزم و اراده ملت‌ها است تا ذلت، تسلیم و سستی به روح ملتها رخنه کند - نترسیده است، و لذا محور مقاومت مصداق بارز آیه کریمه اینها کسانی بودند که مردم، به آنان گفتند: «مردم برای (حمله به) شما اجتماع کرده اند؛ از آنها بترسید!» اما این سخن، بر ایمانشان افزود؛ و گفتند: «خدا ما را کافی است؛ و او بهترین حامی ماست». ما سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (قدس سره الشریف) و همچنین چهلم شهادت دو فرمانده بزرگوار یعنی حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس (قدس الله ارواحهم الزکیة) را سپری می‌کنیم.

این روزها همانگونه که رهبر معظم انقلاب (خداوند نعمت وجود ایشان را برای ما حفظ کند) فرمودند، ایام الله است، و به آیه کریمه: (وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ ؛ و ما موسی را با آیات خود فرستادیم که قومت را از ظلمات بیرون آور و به عالم نور برسان و روزهای خدا را به یاد آنها آور، که در این یادآوری بر هر شخصی که صبور و شکرگزار است دلایل روشنی نهفته است"، اشاره می‌کند. لذا ما از این انقلاب عظیم که آرزوی پیامبران و اولیاء را محقق کرد، عزم و اراده خود را برای تحقق پیروزی کامل بر نیروهای شر و استکبار الهام می‌گیریم، و اعلام می‌کنیم که کمترین اقدام برای اثبات وفاداری و همچنین کمترین انتقام به سبب این جنایت بزدلانه، پاکسازی کامل منطقه از لوث آمریکایی هاست. عراق اکنون در حال جنگی سرنوشت‌ساز علیه استعمارگران و اشغالگران است...

این کشور امروز با حملات فریبنده قدرت‌های استکباری روبروست. آمریکا پس از آن که سرزمین عراق را اشغال کرد و نفت و ثروت آن را به سرقت برد؛ مرتکب جنایاتی پی در پی در این کشور شد و حاکمیت آن را نقض کرد. اکنون تلاش می‌کند که مردم را بفریبد و به آنها تلقین کند که عراق به نیابت از دیگران می‌جنگد و این جنگ آنها نیست تا دهان‌ها بسته شوند و افکار عمومی را علیه مقاومت بشوراند(!). ولی همانگونه که جمهوری اسلامی امروزه با استکبار جهانی وارد جنگ کرامت و عدالت شده تا عزت و عظمت خود را حفظ کند و آینده‌ای درخشان را برای ملت خود رغم بزند؛ ما نیز در عراق وارد جنگی عدالت‌طلبانه و سرنوشت ساز برای آزادی سرزمین مان، تحقق حاکمیت و حفاظت از ثروت ملت مان در برابر هیمنه استعمارگران شده‌ایم.

اکنون می‌بینیم که آمریکای شرور سیاست ایجاد رعب و وحشت را با قلدری تمام در پیش گرفته است. آنان به هیچ ارزشی پایبند و برای افکار عمومی هیچ احترامی قائل نیستند. آمریکایی‌ها ما را همانند جنایتکاران و وحشی‌ها تهدید می‌کنند، چراکه گمان می‌کنند با این تهدیدها می‌توانند ما را از ادامه راه منصرف نمایند، ولی باید بدانند که ما در محور مقاومت عقیده ای استوار داریم و از تهدید و ارعاب آنان نمی هراسیم و تصمیم خود را برای تحقق "معادله رعب" گرفته ایم و آنان را از سرزمین خود اخراج می‌کنیم. لذا ما راه مقاومت را ادامه خواهیم داد و در برابر ارعاب و زورگویی آنان سر خم نخواهیم کرد.

در اینجا می‌خواهم برای شما خاطره ای را تعریف کنم تا خباثت سیاستمداران آمریکا را درک نمایید. در یکی از دیدارهایم با شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق، او را خیلی متعجب و شگفت زده یافتم. حاج قاسم به من گفت: چقدر این آمریکایی‌ها وقیح هستند! ببین چگونه با ملتها و کشورها تعامل می‌کنند! آنها به واسطه یک عراقی برای من پیامی فرستادند، که ما اعتراضی بخاطر حضور شما در عراق نداریم ولی بشرط آنکه منافع آن را بین خود تقسیم کنیم، نه شما مزاحم ما شوید و نه ما مزاحم شما!!!! سردار سر خود را به زیر انداخت در حالیکه بسیار ناراحت بود و به من گفت: هیچ گاه دوست نداشتم جواب آن‌ها را بدهم، ولی این بار احساس کردم که لازم است و باید قلدری آنان را پایان دهم.

لذا به فرستاده آنان گفتم: به آنها بگو، از کدام منافع سخن می‌گویید؟ آیا مقدسات و عقیده را با شما تقسیم کنیم؟ آیا ارزش هایی که اصلا شما به آن اعتقاد ندارید را با شما تقسیم کنیم؟ ما به تکلیف شرعی خود برای حفظ این ملت از شر شما عمل می‌کنیم. ما مثل شما نیستیم زیرا ما عراقی قوی و مستقل می‌خواهیم، و شما آن را کشوری تابع می‌خواهید تا منابع آن را به سرقت ببرید. ما از مقدسات و ملت عراق که با آن تاریخ، دین و عقیده مشترک داریم، دفاع می‌کنیم و شما این ملت را می‌کشید و سرزمینش را اشغال می‌کنید، و فرهنگ آن را به وسیله رسانه های خود هدف قرار داده اید.

از خود خجالت بکشید و منافع عراق را به عراقی‌ها بسپارید. عراق، قدرتمندتر و بزرگ تر از آن است که امثال شما بخواهند منافع آن را تقسیم کنند و شما کوچک تر از آن هستید که بخواهید برای ما شرط بگذارید!!! لذا ما در مقاومت اسلامی برای یک حماسه بزرگ آماده شده و غسل شهادت را به جا آورده ایم، و همه مراکز علنی خود را در عراق بستیم، و خود را برای جنگی آماده کرده ایم که معادله قدرت را تغییر خواهد داد، زیرا شرع و وطن به ما حق پاسخی کامل چه از نوع مردمی و چه نظامی را به ما داده است، و ما مسئولیت کامل عملیات انتقامی خود - که با شجاعت کامل و بصورت علنی و با عنوان رسمی خود انجام خواهیم داد - را به عهده می‌گیریم. ما آماده ادب کردن اشغالگران هستیم و از راه خود عقب نشینی نخواهیم کرد، حتی اگر همگی به شهادت برسیم

لذا مقاومت راه خود را با اقتدار و پیروزی ادامه خواهد داد، و در عراق آرام نخواهیم نشست مگر پس از پاکسازی کامل همه سرزمین مان از آلودگی اشغالگران آمریکایی. ما امروز آمادگی هجومی کاملی داریم و همه تحرکات زمینی دشمن در پایگاه های عین الاسد، کی وان، التاجی، المطار، ساذر و غیره، و همچنین تحرکات هوایی آن را رصد می‌کنیم و می‌بینیم چگونه آسمان کشور مورد تجاوز مستمر و تکراری آنها قرار می‌گیرد و چگونه حاکمیت عراق را زیر پا می‌گذارند، در حالیکه دولت عراق رسما آنها را از پرواز در آسمان کشور بدون کسب موافقت دولت منع کرده است.

لذا معتقدیم وقت آن رسیده که شمارش معکوس برای ساعت صفر که بسیار نزدیک شده است را شروع کنیم، تا قانون مجلس نمایندگان عراق در جهت اخراج اشغالگران آمریکایی را محقق کنیم؛ قانونی که حاکمان شرور آمریکا از اجرای آن سر باز می‌زنند. ما همچنین باید برای تحقق تصمیم ملت عراق که با حضور میلیونی در تظاهرات شرکت کردند و هر روز در میادین مختلف "کلا کلا آمریکا" را فریاد می‌زنند و خواستار خروج اشغالگران از کشور هستند تلاش کنیم. لذا بر ما واجب شد که این راه را با پاسخی نابود کننده از طرف مقاومت کامل کنیم؛ پاسخی که با عملیات ویژه و فرسایشی همراه است و نتیجه آن فقط شکست آمریکایی‌ها خواهد بود.

بنابراین آمریکایی‌ها بلایی که در سال های اشغال تا سال 2011 بر سرشان آوردیم را مرور کنند، و به یاد آورند چگونه با ذلت و خواری از کشور خارج شدند. به وضوح اعلام می‌کنم که ما در حال حاضر با وجود آمادگی هجومی، آمادگی کامل دفاعی را هم ایجاد کرده ایم، زیرا ما طی عملیات مان در مبارزه با دست پرورده آمریکا یعنی گروهک تروریستی داعش، در گذشته مجبور شدیم که به صورت علنی در همه جبهه‌ها حاضر شویم و بخشی از مراکز خود را آشکار کنیم، ولی اکنون برای حفاظت از نیروهای مقاومت به شیوه امنیتی سابق خود در زمان اشغال بازگشتیم، و در نتیجه آنان هدفی را نخواهند یافت و جنگ فرسایشی یکجانبه آغاز خواهد شد.

اشغالگران باید بدانند که 24 ساعته تحرکات آنان را رصد می‌کنیم و تجاوز آنان به آسمان و زیر پا گذاشتن حاکمیت عراق ادامه نخواهد یافت، چراکه آسمان نیلگون ما که غریبه‌ها صفای آن را کدر کرده اند، آنان را به زیر خواهد کشید. و همانگونه که بمب های کنار جاده ای، موشکها و گلوله های ما آخرین سربازانشان را در گذشته هدف گرفتند؛ امروز نیز آخرین هواپیماها و سربازان اشغالگرشان را هدف خواهند گرفت. سوم ژانویه روز تولد "سلیمانی‌ها و "جمال"های بیشمار در سراسر این کره خاکی است. مقاومت پس از این تاریخ، از حالت پدافندی به آفندی تغییر وضعیت داده است. این مسیر فرودگاه بغداد راهروی ورود نظامیان آمریکایی به جهنم خواهد بود. عراق سرزمین حسین بن على است. عراق تجلی گاه نبرد حق علیه باطل است. ما همانطور که در گذشته هزاران عملیات تصویربرداری شده علیه آمریکایی‌ها انجام داده ایم، اکنون نیز آن را تکرار خواهیم کرد و اگر آنان بازگردند، ما نیز باز خواهیم گشت.

مرگی که یانکی‌ها در حال فرار از آن هستند و به گور رفتگانشان را از خوف حقارت ژست قلدرمآبانه و رد ادعاهای پوشالی هژمون جهان بودن مخفی می‌کنند؛ برای ما احلى من العسل است و ما سال هاست که سنگر به سنگر در جستجوی شهادتیم و در این راه ضرری وجود ندارد؛ یا شهید می‌شویم و با پیروز! منطقه غرب آسیا قلمروی امپراتوری مقاومت به پایتختی جمهوری اسلامی ایران است و پیشتر نیز اعلام کرده ام که پاسخ به ترور فرماندهان مقاومت از سراسر این امپراتوری انجام خواهد پذیرفت.

من نظامیان فریب خورده ایالات متحده را خطاب قرار می‌دهم: به خانه بازگردید! ساعت صفر عملیات مقاومت عراق پیش روی شماست و ما از رگ گردن به شما نزدیک تر هستیم. همه جا برای شما ناامن است و همه برای شما تهدید محسوب می‌شوند. غافل گیری از اصول ابتدایی یک جنگ تمام عیار حساب شده است و ما حمله خواهیم کرد آن گونه که شما انتظارش را نداشته باشید. ژنرال های ائتلاف و فرماندهان ارتش ایالات متحده را دعوت می‌کنم که از فضای سینمای هالیوودی خارج شوند و به آنها می‌گویم: دفن شدن در زادگاهتان، کوچکترین حق شهروندی شماست...

نگذارید که سیاستمداران آمریکا که مشغول سرقت ثروت و مکیدن خون ملتها و بی گناهان هستند؛ شما را از این حق مسلم محروم کنند. انتخاب با شماست! در این مرحله استثنایی و پیچ تاریخی که امت اسلام با توطئه های استکبار جهانی به سردمداری آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب روبروست؛ توطئه اخیر به دنبال پایان دادن به مسئله فلسطین، تحمیل "معامله ترامپ" بر امت اسلامی، ذلیل کردن همه عرب‌ها و مسلمانان، اهانت به مقدسات و مجبور کردن آنان بر اعتراف به دولت یهودی و اشغال سرزمین فلسطین است. این معامله که از سال‌ها تخریب، اشغال، نسل کشی و مهاجرت اجباری پا را فراتر گذاشته است و مصداق واقعی سرقت تاریخ، گذشته، تمدن و فرهنگ فلسطین است؛ مسخ ماهیت، نابودی آینده و حقوق ملت فلسطین و به بردگی کشیدن و فراری دادن آنان را دنبال می‌کند.

در حالیکه اعراب و حاکمان سست صفت، پشت سر سیاست های طاغوتی آمریکا حرکت می‌کنند تا همواره مزدورانی در راستای تسویه مسئله فلسطین، نابودی امت اسلامی، تحمیل هیمنه آمریکا و صهیونیست‌ها و ذلیل کردن ملت‌ها باشند. و این حاکمان ذلیل مصداق حقیقی قول خداوند متعال هستند: "به اعرابی که از جنگ باز نهاده شدند بگو: به زودی برای جنگ با قومی شجاع و نیرومند دعوت می‌شوید که با آنها یا جنگ و مبارزه کنید یا آنکه مسلمان شوند. اگر اطاعت کردید خدا به شما اجر نیکو خواهد داد و اگر نافرمانی کنید چنانکه از این پیش مخالفت کردید خدا شما را به عذابی دردناک معذب خواهد کرد".

اینگونه صهیونیست‌ها زمین های جولان اشغالی و سرزمین فلسطین را بلعیدند و السازی قدس را شروع کردند تا پایتخت رژیم شان شود و اشغالگری و ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین را به واسطه به فلسطینی‌ها تحمیل کنند. نگاهی اجمالی به تاریخ نشان از آن دارد که مذاکره با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و باور کردن وعده های آنان توسط کسانی که فریبا شعارهای دروغین تاجران جنگ را باور می‌کنند؛ دستاوردی جز ناکامی، سرافکندگی و از دست رفتن مقدسات - البته بدون جنگ - ندارد.

لذا لغو معاهده اسلو و پایان دادن دائمی به همکاری امنیتی دولت خودگردان با رژیم صهیونیستی کمترین اقدامی است که باید در کرانه باختری صورت پذیرد. ترامپ و طراحان معامله قرن به خوبی بدانند که مانع اصلی تحقق منویات آنها همان محوری است که از صنعا تا تهران و از بغداد تا دمشق و از بیروت تا نوار غزه و از قدس تا تونس امتداد یافته است. با این نگاه می‌توان پی برد که اقدامات اخیر آمریکا در منطقه از جمله ناامن سازی کشورها و ترور فرماندهان مقاومت ارتباط مستقیمی با معامله قرن داشته است. به خاطر آنچه ذکر شد مقاومت اسلامی، امت را مورد خطاب قرار می‌دهد تا اراده خود را تقویت کرده، سطح آمادگی خود را بالا برده و مقاومت خود را ریشه دارتر کند تا در بالاترین درجه آمادگی برای مقابله با دشمن باشند و بر نیروها و عناصر دشمن پیروز شوند.

سخن خود را با تجدید عهد و میثاق و تمسک به خون دو شهید بزرگوار در راستای ادامه راه آنان و گرفتن انتقام خونشان از دشمنان خاتمه می‌دهم، و می‌گویم استعمارگران آمریکایی باید منتظر غافلگیری در عراق باشند. خداوند متعال می‌فرماید: "و کدامین کس در عالم از آن کس که به آیات خدا پند و تذگرش دادند و باز اعراض کرد ستمکارتر است؟ البته ما از بدکاران انتقام خواهیم گرفت".

صدق الله العلی العظیم والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی