شناسه خبر : 42362
تاریخ انتشار : 1398/11/21 19:01
پلیس انگلیس برای مهار ویروس کرونا به حالت آماده‌باش درآمد

پلیس انگلیس برای مهار ویروس کرونا به حالت آماده‌باش درآمد

پلیس انگلیس به دستور دولت این کشور برای مهار و اعمال سیاست قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس مرگبار کرونا که تاکنون بیش از 900 نفر تلفات برجای گذاشته، به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش نورنیوز-«مت هنکوک» وزیر بهداشت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که دولت تمام گام‌های ممکن را برای جلوگیری و مهار ویروس کرونا پیش‌بینی کرده است. وی از به اجرا درآمدن قوانین و واگذاری اختیارات جدیدی به وزارت بهداشت خبر داد که از شیوع ویروس کرونا در کشور جلوگیری شود. وزیر بهداشت انگلیس هشدار داد که انتقال ویروس جدید خطری جدی برای کشور است و افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند را قرنطینه کرده و خواهد کرد. تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در انگلیس امروز با شناسایی ۴ مورد جدید در لندن، دو برابر شد. در حال حاضر ۱۳ انگلیسی به این بیماری مبتلا هستند که هشت نفر در این کشور و ۵ نفر دیگر در فرانسه تحت درمان و قرنطینه هستند.

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد ۴ بیمار جدیدی که امروز شناسایی شدند، در فرانسه به این بیماری مبتلا شده‌اند. هم زمان، شبکه خبری اسکای گزارش داد که درمانگاهی در شهر برایتون واقع در جنوب لندن، به دلیل ارتباط با یکی از چهار بیمار، بسته شده است. انگلیس به اتباع خود در چین فراخوان داده که به هر ترتیبی این کشور را ترک کنند. وزارت امور خارجه انگلیس تاکنون حدود ۲۰۰ شهروند این کشور را با پرواز چارتر از چین بازگردانده است. این افراد هم اکنون در دو مرکز درمانی «ارو پارک» و «کنت سهیل پارک» در قرنطینه هستند. تازه ترین خبرها حاکی است که شمار قربانیان ویروس کرونا از مرز ۹۰۰ نفر تجاوز کرده است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است. دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند. این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی