شناسه خبر : 40366
تاریخ انتشار : 1398/10/28 16:24
معترضان فرانسوی سایه به سایه مکرون در سالن تئاتر

معترضان فرانسوی سایه به سایه مکرون در سالن تئاتر

تظاهرات مردمی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت و ضد نظام سرمایه‌داری در فرانسه امروز به شصت و دومین هفته خود رسید و از آن سو، اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی نیز با شدت ادامه دارد؛ این روند سبب شده تا امانوئل مکرون رئیس جمهوری در سالن تئاتر نیز از دست آنها در امان نباشد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسه بویژه پاریس از اواسط ماه نوامبر ۲۰۱۸/ آبان ۹۷ صحنه اعتراض‌های جلیقه زردهاست. این تظاهرات که در ابتدا در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد از زمان اعتراض‌ها تاکنون به یک جنبش تمام عیار تبدیل شده و شرکت‌کنندگان هر شنبه به خیابان‌ها می آیند.
تظاهرکنندگان در هفته شصت و دوم این اعتراض‌ها امروز(شنبه ۲۸ دی) هم به خیابان‌های پاریس آمده‌ و در خط ۳ مترو و ایستگاه لیون تجمع کرده‌اند.


تداوم اعتصاب وکلای فرانسوی تا یک هفته دیگر
وکلای فرانسوی نیز که در ادامه اعتراض‌ها به اصلاحات بازنشستگی در این کشور روز جمعه(۲۷ دی) به اعتصاب‌کنندگان ملحق شده بودند، یک هفته دیگر این اعتصاب‌ها را تمدید کرده‌اند.
به گزارش روزنامه لکسپرس فرانسه، شورای ملی کانون‌های وکلای فرانسه برای یک هفته دیگر اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی را تمدید و خواستار دیدار با ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه هستند.

وکلای فرانسوی پس از ۱۵ روز از آغاز اعتصاب ها در برابر برنامه اصلاحات بازنشستگی همچنان به اعتراض های خود ادامه می‌دهند و تسلیم نمی شوند.
شورای ملی وکالت فرانسه که نماینده ۷۰ هزار وکیل است عصر جمعه به تمدید اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی رای داد و خواسته که در سریعترین زمان ممکن از سوی نخست وزیر فرانسه برای دیدار پذیرفته شود.


معترضان به دنبال مکرون و همسرش در سالن تئاتر
البته به جز این موارد، اعتصاب‌ها در فرانسه علیه اصلاحات بازنشستگی که از دو ماه پایانی سال میلادی گذشته آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. به گونه‌ای که شامگاه جمعه در حالی که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و همسرش در حال تماشای تئاتری در سالن « بوف دو نور » بودند با تجمع معترضان در مقابل این سالم نمایش مواجه شدند.
به دنبال انتشار ویدئویی توسط یک روزنامه‌نگار به نام « طاها بوهاوس » از داخل سالن تئاتر که حضور مکرون و همسرش را نشان می داد، تظاهرکنندگان در مقابل سالن نمایش حاضر شدند.

با حضور نیروهای پلیس در محل، تجمع تظاهرکنندگان متفرق شدند آن هم در حالی که برخی ویدئوها نشان داد شماری از معترضان در داخل سالن نمایش حضور دارند.

به نوشته روزنامه لوفیگارو، روزنامه‌نگاری که اقدام به انتشار فیلم حضور ماکرون در سالن تئاتر کرده، بازداشت شده است.


خبرگزاری ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی