شناسه خبر : 39655
تاریخ انتشار : 1398/10/19 17:22
پیوستن پرستاران، معلمان و وکلا به صف اعتصاب‌کنندگان فرانسوی

پیوستن پرستاران، معلمان و وکلا به صف اعتصاب‌کنندگان فرانسوی

با فرارسیدن روز سی‌وششم اعتصابات در فرانسه، شمار زیادی از معلمان، پرستاران و وکلا نیز در اعتراض به طرح بازنشستگی دولت، به صف اعتصاب‌کنندگان پیوستند.

 به گزارش نورنیوز-پیوستن پرستاران، معلمان و وکلا به صف اعتصاب‌کنندگان فرانسوی با فرارسیدن روز سی‌وششم اعتصابات در فرانسه، شمار زیادی از معلمان، پرستاران و وکلا نیز در اعتراض به طرح بازنشستگی دولت، به صف اعتصاب‌کنندگان پیوستند. پیوستن پرستاران، معلمان و وکلا به صف اعتصاب‌کنندگان فرانسوی  روز پنجشنبه و با ورود اعتصابات گسترده در فرانسه به سی‌وششمین روز، شمار زیادی از معلمان، پرستاران و وکلا نیز به صف اعتصاب‌کنندگان پیوستند. به نوشته روزنامه «گاردین»، این در حالی است که اعتصاب کارکنان حمل و نقل، طولانی‌ترین اعتصابات دهه‌های اخیر فرانسه را در اعتراض به طرح بازنشستگی دولت، رقم زده‌اند. در ساعات پرتردد صبح امروز (پنجشنبه) ترافیکی به درازای حدود ۲۰۰ کیلومتر در پاریس و حومه، موجب مختل شدن حمل‌ونقل شده و میلیون‌ها شهروند را برای رسیدن به محل کار با مشکل مواجه کرد. بیش از یک‌سوم معلمان سراسر فرانسه از رفتن به کلاس‌های درس سر باز زدنده و ده‌ها مدرسه در نقاط مختلف پایتخت بسته شده‌اند.

از سوی دیگر بخش گسترد‌ه‌ای از خدمات حمل و نقل ریلی مختل شده و شماری از پروازها نیز با تأخیر مواجه شده‌اند. همچنین کارکنان بخش انرژی در اعتصاب به‌سر می‌برند و موجب از کار افتادن فعالیت پالایشگاه‌ها شده‌اند. «امانوئل ماکرون» بیش از یک هفته پیش از اعتصاب‌کنندگان درخواست کرد سریعاً با دولت کنار آمده و به بزرگ‌ترین اعتصاب دوران ریاست‌جمهوری او خاتمه دهند. دولت فرانسه امید دارد بتواند ظرف ۲۴ ساعت آینده، از طریق مذاکره به اعتصابات خاتمه دهند، اما «لورنت برگر» رئیس «کنفدراسیون دموکراتیک کارگری فرانسه» گفته است: «با رسیدن به توافق، فاصله زیادی داریم». طبق نظرسنجی شرکت «اودوکسا» به سفارش نشریه «فیگارو»، ۶۱ درصد از فرانسوی‌ها همچنان این احساس را دارند که دلایل اعتصابات قابل درک است اما ۵۷ درصد از آن‌ها خواستار توقف آن هستند.

از سوی دیگر رسانه‌های محلی فرانسه گزارش کردند که روز پنجشنبه، هزاران نفر از کارکنان بخش‌های مختلف در فرانسه از جمله کارکنان بخش حمل‌ ونقل از اوایل بعدازظهر به وقت محلی در ادامه اعتراضات خود به سیاست‌های دولت ماکرون، درحال برگزاری تجمع اعتراضی در پاریس و شهرهای مهم فرانسه از جمله «بوردو»، «تولوز»، «لیل»،«رن» و «لیون» هستند. برخی کلیپ‌های ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نیروهای امنیتی را در حال هجوم به سمت معترضان نشان می‌دهد و در یکی از این تصاویر صدایی شبیه به شلیک گلوله شنیده می‌شود.

اتحادیه‌های کارگری و تجاری فرانسه همچنین خواستار برگزاری تجمعات اعتراضی در روز شنبه هفته آینده شده‌اند. اعتصاب‌های سراسری در فرانسه در تاریخ پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه) در اعتراض به طرح دولت ماکرون در تغییر قوانین مربوط به بازنشستگی آغاز شد و علیرغم فلج شدن بیشتر بخش‌های این کشورف ماکرون همچنان بر موضع خود برای پیشبرد این طرح اصرار دارد. اتحادیه های کاری فرانسه کنار گذاشته شدن کامل سیستم جدید بازنشستگی را خواستارند. اعتراض به طرح ماکرون از چند هفته پیش موجب اعتصاب گسترده در بخش حمل و نقل این کشور شده است.

این اعتصاب‌ها که طولانی‌ترین وقفه در بخش حمل و نقل این کشور از اواسط دهه هشتاد میلادی در این کشور را موجب شده، یک آزمون مهم در باره توانایی‌های ماکرون در اجرای تعهداتش در ایجاد اصلاحات در فرانسه بعد از به روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ به حساب می آید.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی