شناسه خبر : 35234
تاریخ انتشار : 1398/09/12 18:47
همه چیز درباره شیوع بوی نامطبوع درپایتخت

به گزارش نورنیوز:

همه چیز درباره شیوع بوی نامطبوع درپایتخت

پس از یک سال ، انتشار دوباره بوی نامطبوع در برخی مناطق تهران، بار دیگر واکنش مردن و دستگاههای مسئول را بدنبال داشت اما چون گذشته هنوز درباره علت این پدیده نظرات مختلفی وجود دارد و پاسخی قطعی ارائه نشده است .

به گزارش نورنیوز-12 دی ماه 1397 گزارش هایی درباره انتشار بوی نامطبوع در نقاط مرکزی و شمالی پایتخت منتشر شد . شکایت مردم از غیر قابل تحمل بودن این بو باعث شد که دستگاههای مختلف برای بررسی علت این بوی ناخوشایند فعال شوند.. شایعاتی از جمله «ترکیدگی شبکه فاضلاب» تا «فعالیت‌های آتشفشان دماوند» و «فوران فاضلاب ?? ساله ساختمان پلاسکو» درباره منشا بو مطرح شد اما رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اعلام کرد که بررسی های انجام شده نشان میدهد هیچ یک از موارد مطرح شده نمی تواند صحت داشته باشد . بوی ناشی از انتشار گاز مرکاپتان نیز فرضیه دیگری بود که مطرح شد اما متخصصین آنرا مردود اعلام کردند. سال گذشته و پس از عدم ارائه پاسخی مستدل به افکار عمومی در خصوص منشاء واقعی بوی نامطبوع در تهران در نهایت قرار شد که موضوع تحت بررسی بماند و گزارش نهایی اعلام گردد‌
اما روز گذشته وبا انتشار دوباره بوی نامطبوع پس از یکسال ، موضوع به صفحات رسانه ها و فضای مجازی باز گشت و بحث داغ \" بوی نامطبوع\" مجددا زنده شد. به گفته مدیر کل محیط زیست شهردای تهران استشمام بو در مناطق ?، ?، ?، ?، ??، ?? و ?? گزارش شده است . محله‌های فردوسی، شمس آباد، انقلاب، امام حسین(ع) و آزادی از جمله مناطقی هستند که بوی نامطبوع بیشتر در آنجا احساس شده است.
ناهید خدا کرمی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران علت احتمالی انتشار بوی نامطبوع را پدیده \" وارونگی هوا \" ذکر کرده است. . به گفته وی با توجه به این که انتشار این بو در سال گذشته نیز در زمان سرمای هوا و وارونگی هوا رخ داده است ، میتوان نتیجه گرفت که علت آن انتقال بو از مناطق خارج شهر تهران بدلیل پدیده وارونگی بوده است . او در پاسخ به نگرانی ها درباره مضرات این بو گفت \" بعید است بویی که امسال و سال گذشته در هوا استشمام شد برای پوست و ریه شهروندان ضرری داشته باشد \"
در تازه ترین نقل قول، شهبازی مدیرکل دفتر مخاطرات زمین شناسی سازمان زمین شناسی ، علت بوی بد تهران را جهت باد جنوبی دانست و گفت: بی‌تردید علت بوی بد تهران وزش باد از جنوب همراه با رطوبت است.وی افزود:\" هر زمان جهت باد در تهران به سمت جنوب تغییر کند این بو به مشام می‌رسد.\" باد غالب در تهران از سمت غرب می وزد .
با گذشت یک سال از بروز این پدیده همچنان دستگاههای مختلف با بیان فرضیه های اثبات نشده سعی در اقناع افکار عمومی دارند لیکن نتیجه ای که امسال نیز بعد از وقوع رخداد شیوع بوی نامطبوع در تهران حاصل شد تفاوتی با سال قبل نداشت: \"موضوع تحت بررسی می ماند و گزارش نهایی اعلام خواهد شد.\"



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی