شناسه خبر : 34316
تاریخ انتشار : 1398/08/12 16:48
استولتنبرگ: ترکیه هم‌پیمان بسیار مهم ناتو است

استولتنبرگ: ترکیه هم‌پیمان بسیار مهم ناتو است

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) گفت، ترکیه یک هم‌پیمان بسیار مهم برای ناتو است و امکان لغو عضویت آن مانند آنچه که در مورد دیگر سازمان‌ها دیده می‌شود، وجود ندارد.

به گزارش نورنیوز؛ گروه بین الملل: «ینس استولتنبرگ» در گفت وگو با یک نشریه آلمانی «بیلد» افزود: ترکیه در مبارزه با گروه تروریستی داعش نقش مهمی ایفا کرده و هیچ کشوری به اندازه ترکیه پذیرای پناهجویان سوریه ای نبوده است به طوری که اکنون حدود ?.? میلیون نفر از این پناهجویان در این کشور به سر می برند.


وی همچنین در مورد وجود اختلافات بین اعضای ناتو گفت: ناتو محوری است که در آن کشورهای عضو آشکارا و با جدیت نظرات خود را به اشتراک می گذارند.


به گفته دبیرکل ناتو، این پیمان نظامی برخلاف اتحادیه اروپا هیچ سازو کاری برای اجازه تعلیق یا حتی اخراج یک کشور عضو ندارد.


ترکیه روز چهارشنبه ?? مهر ماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.


رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک.ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی. پ.گ) نامید.


سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گزارش داد، تخمین زده می شود حدود ??? هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.


تاکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، فنلاند، نروژ، آلمان و جمهوری چک، فروش سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآورده اند.



ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی