شناسه خبر : 33880
تاریخ انتشار : 1398/07/29 14:38
روند افزایشی مشارکت زوار در مراسم اربعین حسینی (ع)

روند افزایشی مشارکت زوار در مراسم اربعین حسینی (ع)

آمار و ارقام ثبت شده از زوار حسینی که به صورت الکترونیکی در دروازه های ورودی انجام می شود، نشان از روند افزایش مشارکت زوار در مراسم راهپیمایی با شکوه اربعین دارد.

به گزارش نورنیوز؛ گروه فرهنگ و جامعه: همچون 13 قرن گذشته شهر مقدس کربلاء در سالروز اربعین حسینی (ع) از زوار اباعبدالله الحسین (ع) استقبال و میزبانی به عمل آورد.


در این میان عتبات مقدسه نقش مهمی در استقبال از زائران و ارائه خدمات مختلف به آن ها ایفا کردند که ازجمله آن می توان به خدمات پزشکی و ثبت الکترونیکی تعداد زوار اباعبدالله الحسین (ع) در دروازه های ورودی اصلی اشاره کرد.


گفتنی است، آمار ثبت شده از تعداد زوار اباعبدالله الحسین (ع) هر ساله توسط مرکز آمار و پژوهش های «الکفیل» مورد بررسی و تحلیل مقایسه ای قرار می گیرد که این امر برای چهارمین سال متوالی است که اجرایی می شود. 


به گزارش نورنیوز؛ تعداد زوار اربعین حسینی (ع) به صورت الکترونیکی در دروازه های ورودی و اصلی ثبت می شوند که از جمله آنها می توان به بغداد، کربلاء، نجف، کربلاء، بابل و کربلاء اشاره کرد.


بر اساس آمار ثبت شده از تاریخ 6 الی 20 صفر سال 1441، تعداد زوار حسینی پانزده میلیون و 229 هزار و 955 هزار نفر برآورد شده است.


تعداد زائران  ثبت شده در اربعین سال گذشته پانزده میلیون 322 هزار و 949 نفر، تعداد زوار سال قبل آن یعنی اربعین سال 1439 سیزده میلیون 874 هزار و 818 نفر و تعداد زوار ثبت شده در اربعین سال 1438 هم، یازده  میلیون و 210 هزار و 367 نفربوده است. 


بنابراین؛ آمار و ارقام ثبت شده نشان از روند افزایش مشارکت زوار در مراسم راهپیمایی با شکوه اربعین دارد.


 



کلید واژگان
عراقاربعینزوار
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی