شناسه خبر : 33848
تاریخ انتشار : 1398/07/24 09:54
آرامش، در رفت و آمدهای اربعینی

نورنیوز گزارش می دهد؛

آرامش، در رفت و آمدهای اربعینی

خوشبختانه شاهد شدت گرفتن روند بازگشت زوار حسینی هستیم و رفت و آمد زوار اربعین به تعادل مناسبی رسیده است.

به گزارش نورنیوز؛ گروه فرهنگ و جامعه: بر اساس آمار و گزارش های رسمی از ثبت ورود و خروج زائران از ابتدای ماه صفر تا کنون (شانزدهم صفر) خوشبختانه شاهد شدت گرفتن روند بازگشت زوار حسینی هستیم و رفت و آمد زوار اربعین به تعادل مناسبی رسیده است.


در این خصوص سرهنگ «مراد حیدری» رئیس پلیس راه استان کرمانشاه هم با اشاره به شروع موج بازگشت زوار اربعین، از افزایش 30 برابری ترافیک در محورهای آن استان نسبت به روزهای عادی سال خبر داد.


وی گفت: در حال حاضر حجم ترافیک در محورهای منتهی به مرز خسروی و جاده های منتهی به استان ایلام و مرز مهران نسبت به روزهای عادی سال حدود 30 برابر شده و پیش بینی می‌شود با اوج گرفتن موج بازگشت در روزهای عادی این حجم ترافیک حتی تا 40 برابر روزهای عادی سال افزایش یابد.


اما بر اساس آمار و گزارش های ثبت شده، همچنان بیشترین تردد از مرز مهران انجام می شود و آنطور که آمار و ارقام می گوید تعداد نفرات ورودی، ??????و تعداد خروجی آنها ????? است.


همچنین به ترتیب از مرز شلمچه تعداد ورودی ????? و تعداد خروجی ?????، مرز چذابه تعداد ورودی ????? و تعداد خروجی ?????و از مرز خسروی تعداد ورودی ???? و تعداد خروجی ???? تا کنون در آمارهای رسمی به ثبت رسیده است.


گفتنی است، تعدادی ورودی ثبت شده در مرز هوایی ???? و تعداد خروجی ثبت شده آن ?????بوده است.


در نهایت آنکه، از ابتدای ماه صفر تا کنون بر اساس آمارهای رسمی از مجموع ? مرز زمینی و هوایی، تعداد ??????خروجی و تعداد ?????? ورودی ثبت شده است.


نکته دیگر در خصوص فرایند بازگشت زائران این است که شلوغی محورها و مسیرهای مختلف، می‌طلبد رانندگان بیش از هر زمان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته باشند و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.


آنطور که رئیس پلیس راه استان کرمانشاه هم گفته «بیشترین حوادث در مسیر بازگشت بصورت واژگونی و ناشی از خستگی و خواب آلودگی است».


بنابراین از کلیه رانندگان و زائران تقاضا می‌شود از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی تحت هرشرایطی اجتناب کنند و حتما در فواصل زمانی مناسب در موکب‌های مستقر در طول مسیر استراحت داشته باشند تا به سلامت به مقصد خود برسند.



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی