شناسه خبر : 32137
تاریخ انتشار : 1398/04/24 12:59
فرهنگ اعتماد به نفس نصرالله خواب خوش صهیونیست ها را ربوده

مقاله عطوان در رای الیوم؛

فرهنگ اعتماد به نفس نصرالله خواب خوش صهیونیست ها را ربوده

فرهنگ مقاومت و اعتماد به نفس سیدحسن نصرالله که از ایمان و اعتماد وی سرچشمه می‌گیرد خواب خوش را از صهیونیست‌ها ربوده است.

به گزارش نورنیوز، عبدالباری عطوان سردبیر رای الیوم با اشاره به مصاحبه اخیر دبیرکل حزب الله لبنان با شکبه المنار تاکید کرد: فرهنگ اعتماد به نفس نصرالله که از ایمان و اعتماد وی به مردان خود سرچشمه می‌گیرد و به فراتر از مرز‌های لبنان رسیده، بیش از هر چیزی خواب خوش را از صهیونیست‌ها گرفته است.


وی نوشت: از زمان درگذشت جمال عبدالناصر رئیس جمهور فقید مصر، بیشتر افکار عمومی عربی، دیگر برای شنیدن سخنان هیچ رهبر عربی در مقابل تلویزیون‌ها بیدار نماندند؛ تا اینکه سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت اسلامی لبنان روی کار آمد و این قاعده را شکست؛ نه فقط به این علت که وی در سخنرانی مهارت دارد و سخنرانی‌های خود را با اطلاعات و تحلیل دقیق مبتنی بر واقعیت‌ها ارائه می‌کند بلکه وی از اعتبار و جرأت کافی برخوردار است و رویکرد او بر مسئله اصلی عربی یعنی آزادسازی سرزمین‌ها و مقدسات فلسطین اشغالی و رویارویی با طرح‌های مبتنی بر سلطه گری، از هم پاشیدگی و تحقیرآمیز آمریکا متمرکز است.


مصاحبه تلویزونی اخیر المنار با نصرالله مورد اهتمام میلیون‌ها نفر از حامیان و مخالفان و حتی اسرائیلی‌ها و فرماندهان سیاسی و نظامی آن‌ها قرار گرفت؛ موضوعی که باعث شد ناظران امنیتی اسرائیل، روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی را از انتشار، پخش و تحلیل این سخنان منع کنند. چون تحلیل‌های کارشناسان نظامی یا ژنرال‌های سابق اسرائیلی باعث افزایش ترس و نگرانی افکار عمومی از شمال تا جنوب (اسرائیل) می‌شود.


بر اساس بررسی پوشش خبری رسانه‌های اسرائیلی، بیشترین مسئله‌ای که در این مصاحبه باعث ترس اسرائیلی‌ها شد، اشاره نصرالله به بخشی از نقشه فلسطین اشغالی و ساحل غربی پر جمعیت دریای مدیترانه و همچنین منافع حیاتی (اسرائیلی ها) بود.


نکته مهم‌ر در مصاحبه، این سخن وی بود که گفت: حزب الله به بمب‌های هسته‌ای یا شیمیایی نیازی ندارد و برای ویرانی اسرائیل کافی است فقط یک موشک به مخازن سمی آمونیاک اسرائیل در بندر حیفا برخورد کند تا ده‌ها و چه بسا صد‌ها هزار نفر از شهروندان آنجا کشته شوند.


تاثیر قوی این مصاحبه و ترسی که در جان اسرائیلی‌ها انداخت دو عاملی بودند که بنیامین نتانیاهو را واداشت تا از بی توجهی به این گونه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها دست بردارد. چراکه وی در گذشته برای نشان دادن بی تفاوتی و تکبر خود به این راه متوسل می‌شد. همچنین این سخنان باعث شد نتانیاهو با اظهارات تند، حزب الله و لبنان را تهدید کند.


این مرد (نصرالله) برای اقامه نماز در مسجد الاقصی مصمم و امیدوار است میلیون‌ها نفر به آنجا بروند. این آرزوی مشروع تحقق نمی‌یابد مگر آنکه سرزمین‌های اشغالی کاملا آزاد شوند و تحقق این آرزو بعید نیست و امکان پذیر خواهد بود.


نتانیاهو در اظهارات خود که تلاش کرد نگرانی شهروندان اسرائیلی از سخنان نصرالله را رفع کند، به جز اشاره به ویران کردن هفت تونلی که حزب الله از چند دهه پیش زیر مرز‌های لبنان و فلسطین حفر کرده بود، چیزی برای فخرفروشی نداشت. نتانیاهو که ادعای زیرکی و زرنگی می‌کند، فراموش کرد این تونل‌ها سلاح‌های قدیمی است و موشک‌های نقطه زن و پهپاد‌های بمب گذاری شده و فناوری نوین کاملا فراتر از این تونل هاست. این سلاح‌ها همچنین برتری نیروی هوایی اسرائیل که جنگ‌های گذشته را یکسره می‌کرد، شکست داد.


فرهنگ اعتماد به نفس نصرالله که از ایمان و اعتماد وی به مردان خود سرچشمه می‌گیرد و در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های وی آشکار می‌شود، بیش از هر چیزی باعث نارضایتی اسرائیلی‌ها شده و خواب خوش را از آن‌ها گرفته است. این اعتماد فراتر از مرزهاست و در لبنان، عراق، سوریه و نوار غزه که نیرو‌های همسان مقاومت لبنان با قدرت و اقتدار در آنجا حضور دارند، تثبیت شده است. این فرهنگ مانند فرهنگ مقاومتی است که بار دیگر باز می‌گردد و تحکیم می‌شود و ریشه‌های آن در چند جبهه عمیق‌تر می‌شود و معادلات بازدارندگی بی سابقه‌ای رقم می‌زند.


زمان تغییر می‌کند و این اسرائیل است که از جنگ‌ها می‌ترسد و فقط با نام بردن آن به خود می‌لرزد.



صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی